رمزارز ملی به زودی آزمایش می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی از راه اندازی رمز ارز ملی به صورت آزمایشی در اینده نزدیک خبر داد و گفت بانک مرکزی دارد بررسی های لازم را در این باره انجام می‌دهد. 

رمزارز ملی به زودی آزمایش می‌شود

علی صالح‌ آبادی رئیس بانک مرکزی کشور در جمع خبرنگاران در تشریح محتوای نشست خود با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: «گزارش از وضعیت بازار ارز و کلان حوزه اقتصادی و سیستم بانکی ارائه کردیم.»

وی ادامه داد: «اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سعی داشتند در قالب کمیته‌های مشترک مسائل مشترک دولت و مجلس پیگیری شود و به نتیجه برسد.»

صالح آبادی تصریح کرد: «اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون پولی و بانکی از مسائلی است که سال‌هاست که مطرح می شود. در این نشست مقرر شد قانون بانک مرکزی در مرحله اول با هماهنگی کمیسیون اقتصادی در کمیته مشترک مورد بررسی قرار بگیرد تا در مهلت مشخصی جمع‌بندی خود را بیان کنند.»

رئیس بانک مرکزی بر اصلاح و به روز کردن قانون بانک مرکزی تاکید کرد و ادامه داد: «مسئله رمز ارزها در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به اهمیت رمز ارز ملی و غیر ملی در سطح دنیا مقرر شد کارگروهی با همکاری کمیسیون اقتصادی تشکیل شود، در نتیجه موضع بانک مرکزی این کشور درباره رمز ارزها روشن می‌شود.

صالح آبادی خبر داد: «در آینده رمز ارز ملی را به صورت آزمایشی راه اندازی خواهیم کرد که در حال حاضر بانک مرکزی بررسی های خود را روی آن انجام می‌دهد. امیدواریم ضوابط آن در شورای پول و اعتبار نهایی شود و این اتفاق که به صورت محدود در کشورهای دنبال شده، در ایران نیز راه اندازی شود.»

جالب است بدانید: کلاه‌بردار حوزه رمزارز در پایتخت دستگیر شد

منبع: نورنیوز

ارسال نظر