رشد 25 درصدی دوج‌کوین پس از توییت جدید ایلان ماسک

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، در توییتر خود اعلام کرد که تسلا از این پس دوج‌کوین را به عنوان روش پرداخت محصولات طرفداری و تزئینی (Merch) خود قبول خواهد کرد.

رشد 25 درصدی دوج‌کوین پس از توییت جدید ایلان ماسک

پس از آن که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که این شرکت شروع به پذیرش دوج‌کوین برای برخی خریدها می‌کند، این میم‌کوین شاهد افزایش قیمتی ناگهانی بود.

داده‌ها نشان می‌دهند که جفت مبادلاتی DOGE/USD بیش از 25 درصد افزایش قیمت داشته است و در 24 ساعت گذشته، دوج‌کوین تنها ارز دیجیتال اصلی شاهد رشد بوده است.

این میم‌کوین محبوب در طول هفته اخیر روند نزولی بیت‌کوین و دیگر رمزارزهای بزرگ را دنبال کرده بود، اما این تغییر روند سود هفتگی 10 درصدی را برای دارندگان دوج‌کوین به ارمغان آورد.

این حرکت پس از آن صورت گرفت که ماسک اعلام کرد شرکت تسلا به زودی پذیرش دوج‌کوین را برای کالاهای طرفداری و تزئینی آغاز خواهد کرد.

محصولات تسلا برخی از محصولات طرفداری و تزئینی تسلا (Merch)

با این تصمیم، تسلا موضعی غیرمعمولی اتخاذ کرده است، زیرا از میان همه گزینه‌های ممکن، تنها دوج‌کوین را می‌پذیرد. این تصمیم ماسک ممکن است طرفداران بیت‌کوین را عصبانی کند، زیرا او قبلا نیز امکان خرید خودرو را با بیت‌کوین، به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی لغو کرد.

پس از اینکه مجله تایم او را به‌عنوان شخصیت سال معرفی کرد، ماسک اعلام کرد که دوج‌کوین برای تراکنش‌ها مناسب‌تر از بیت‌کوین است.

او گفت: «تعداد تراکنش‌هایی که می‌توان به صورت روزانه با شبکه Dogecoin انجام داد، پتانسیل بسیار بالاتری نسبت به بیت‌کوین دارد.»

با دیدگاهی کلی‌تر، هنگامی که نوبت به تجدید حیات آلت‌کوین‌ها می‌رسد، روحیه در میان تحلیلگران تیره‌وتار است.

بیت‌کوین سلطه 40 درصدی ارزش بازار خود را حفظ کرده است، درحالی‌که موفق نشده روند نزولی خود را معکوس کند؛ از این رو امید در مورد رشد بازار، حداقل در سال جاری، بسیار کم است.

ارسال نظر