رمزارزها در شرایط تحریمی به کشور کمک می‌کنند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت رمزارزها در شرایط تحریمی کشور می‌توانند یک امکان و فرصت بسیار خوب برای ما فراهم کند تا بخش قابل توجهی از نیازهای ارزی خود را از این طریق تأمین کنیم.

رمزارزها در شرایط تحریمی به کشور کمک می‌کنند

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان‌روا و مبادلات داخلی آن در کشور گفت: «رمزارزها در شرایط تحریمی کشور می‌توانند یک امکان و فرصت بسیار خوب برای ما فراهم کنند تا بخش قابل توجهی از نیازهای ارزی خود را از این طریق تأمین کنیم؛ زیرا رمزارزها قابل کنترل نیستند.»

وی ادامه داد: «در شرایط کنونی تحریم‌ها امکان صادرات گاز وجود ندارد، اما می‌توان گاز را با تبدیل به برق و سپس رمزارزها، به نوعی منابع حاصل از صادرات گاز به دست آورد. ما در این شرایط به جای استفاده از خط لوله برای انتقال گاز به اروپا می‌توانیم از طریق رمزارزها برای کشور ارزش افزوده ایجاد کنیم.»

بیشتر بخوانید: دولت برای ساماندهی رمزارزها لایحه تدوین می‌کند

قادری در خصوص دیگر مزیت‌ رمزارزها برای کشور اظهار کرد: «یکی از ویژگی‌های صنعت برق این است که در تابستان با اوج مصرف مواجهیم و در زمستان با پایین‌ترین میزان مصرف؛ بنابراین باید کاری کرد تا عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در تابستان و زمستان بدون سرمایه گذاری جدید تبدیل به تعادل شود. ابتدا باید برق مازاد در فصل زمستان را به توسعه صنعت رمزارز اختصاص داد و در تابستان نیز از ظرفیت نیروگاه های خودتأمینی ایجاد شده برای تولید رمزارزها برای تأمین برق مورد نیاز استفاده کرد.»

نماینده مردم شیراز در مجلس تأکید کرد: «بر این اساس با افزایش پیک مصرف در تابستان دچار مشکل نخواهیم شد و همچنین از دیگر مزایای آن نیز می‌توان بهره برد. گزارش کمیسیون اقتصادی در این خصوص می‌تواند مبنای طرح‌های جامع‌تر باشد. ساماندهی رمزارزها در شرایط کنونی برای ما گشایش ایجاد خواهد کرد.»

ارسال نظر