رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال: صرافی‌های رمزارز را مسدود نخواهیم کرد

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در واکنش به یکی از مسئولان که خواستار مسدود کردن صرافی‌های ارز دیجیتال بود گفت که مجلس برنامه‌ای برای این کار ندارد و دولت می‌خواهد فضای رمزارزها را در کشور تنظیم‌شده و قانونی کند.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال: صرافی‌های رمزارز را مسدود نخواهیم کرد

دولت برنامه ای برای مسدودسازی ‎رمزارزها ندارد

به گزارش کلیک به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در واکنش به صحبت‌های یکی از نمایندگان که گفته بود مجلس قصد دارد طرحی را برای مسدودسازی صرافی‌های ارز دیجیتال اجرا کند، در توییتر خود نوشت:

«مجلس هیچ برنامه‌ای برای مسدودسازی ‎رمزارزها ندارد. با فعالیت زیرزمینی و غیرشفاف و همچنین بسته‌شدن رمزارزها مخالفیم. دولت و ‎مجلس به دنبال قانونی‌کردن فعالیت حوزه رمزارزها هستند.»

ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، پیش‌تر گفته بود خریدوفروش ارزهای دیجیتال باعث خروج ارز از کشور می‌شود و به همین خاطر «قصد داریم در مجلس شورای اسلامی طرح مسدودسازی پلتفرم‌های خرید و فروش رمزارز را شروع کرده و تا حصول نتیجه به پیش ببریم».

لارگانی همچنین گفته بود: «این ارزها کاملا هدفمند برای فلج‌کردن اقتصاد کشور و حذف تسلط بانک مرکزی ایران بر ساختار پولی و مالی کشور طراحی شده‌اند. با توجه به قرائن و نشانه‌های موجود باید گفت که این رمزارزها توطئه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است؛ زیرا شرایطی برای فرار مردم از زیر ذره‌بین حاکمیت ایجاد می‌کنند و تخلفات و فعالیت‌های غیرقانونی خود را در چنین فضایی انجام می‌دهند. مردم عزیز بدانند که با خرید و فروش و استفاده از رمزارزها در حال کمک به دشمنان این مرز و بوم هستند؛ چرا که با این کار باعث خروج ارز زیادی از کشور می‌شوند و نظام اقتصادی کشور را دچار اختلال می‌کنند.»

همچنین بخوانید: سند تحول دولت سیزدهم و برنامه‌های دولت رئیسی برای رمزارزها

ارسال نظر