صرافی کوین بیس حساب 25 هزار کاربر روس را مسدود کرد

بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا، کوین بیس (Coinbase) حساب بیش از 25 هزار کاربر روس را که به فعالیت‌های غیرقانونی مشغول بودند، مسدود کرده است.

صرافی کوین بیس حساب 25 هزار کاربر روس را مسدود کرد

کوین بیس در پست بلاگ رسمی امروز خود از مسدود شدن حساب بیش از 25 هزار کاربر روسی را که در امور مخالف مقررات فعالیت داشته‌اند، خبر داد. به گفته کوین بیس، بیشتر این حساب‌ها توسط تحقیقات کوین بیس شناخته شدند.

علاوه بر این، این شرکت همچنین آدرس کیف پول‌ها و دیگر اطلاعات این حساب‌ها را با دولت آمریکا به اشتراک گذاشته است تا در «اجرایی شدن تحریم‌ها» همکاری کرده باشد.

این پست بار دیگر تاکید کرد که کوین بیس متعهد به اطاعت از تحریم‌های علیه روسیه است: «در طی فرایند ثبت‌نام، کوین بیس درخواست‌ها را با لیست افراد و اشخاص حقیقی که توسط دولت آمریکا، انگلستان، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، سنگاپور، کانادا و ژاپن ارائه شده‌اند، بررسی می‌کند.»

استفاده از رمزارزها برای دورزدن تحریم‌ها؟

بسیاری از سیاستمداران نگرانی‌های خود را در مورداستفاده روسیه از رمزارزها برای دورزدن تحریم‌های وضع شده پس از حمله به اوکراین، ابراز کرده‌اند.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس گفت که فکر نمی‌کند روسیه بتواند از رمزارزها برای دورزدن یا کم‌کردن تأثیر رمزارزها استفاده کند. او در این باره اظهار داشت: «ما فکر نمی‌کنیم الیگارش‌های روسی بتوانند از ارزهای دیجیتال در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند. ازآنجاکه بلاک چین ارزهای دیجیتال یک دفتر کل عمومی است، استفاده از آن‌ها برای جابه‌جایی مبالغ زیاد از استفاده از دلار نقدی، آثار هنری، طلا و دیگر دارایی‌ها، قابل‌ردیابی‌تر است.»

آرمسترانگ همچنین تاکید کرد که کوین بیس پیش از کسب اطمینان از خطاکاری، دسترسی شهروندان روسی را مسدود نخواهد کرد.

ارسال نظر