فروش اطلاعات محرمانه دولت آمریکا در ازای دریافت رمزارز!

دفتر بازرسی فدرال آمریکا (FBI) برای دریافت کارت حافظه حاوی اطلاعات محرمانه، ده‌ها هزار دلار رمزارز به مهندس انرژی اتمی پرداخت کرد.

فروش اطلاعات محرمانه دولت آمریکا در ازای دریافت رمزارز!

یک مهندس انرژی هسته‌ای و همرسش به اتهام جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانه در ویرجینیای غربی بازداشت شدند.

این زوج داده‌های محرمانه طراحی کشتی‌های جنگی با انرژی هسته‌ای را به فردی فروختند که یک سال تصور می‌کردند نماینده یک دولت خارجی است، اما این فرد یک مأمور مخفی اداره FBI ایالات متحده بود که با استفاده از رمزارزها مبلغ درخواستی را برایشان ارسال کرد.

جاناتان و دیانا توئب (Janathan and Diana Toebbe) روز شنبه توسط FBI و سازمان تحقیقات جنایی نیروی دریایی دستگیر شدند. مریک بی گارلند (Merric B. Garlan)، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «شکایت ارسال شده، این دو شخص را به طرح نقشه برای انتقال اطلاعات حساس به یک کشور خارجی، متهم می‌کند. این اطلاعات مربوط به نحوه طراحی زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا است.»

جاناتان توئب یک مهندس هسته‌ای در برنامه پیشرانی محرک هسته‌ای نیرو دریایی بود که مجوز امنیتی سطح بالا را نیز از وزارت دفاع این کشور دریافت کرده بود.

در آوریل سال 2020، سازمان FBI پس از تشخیص اینکه او بسته‌ای حاوی نمونه داده‌ها و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه برقراری ارتباطات پنهان و خرید اطلاعات بیشتر ارسال کرده، به Toebbe مشکوک شد.

در ماه ژوئن سال جاری، یک مأمور مخفی پس از دریافت برخی از داده‌های نمونه، 10 هزار دلار رمزارز را برای جلب اعتماد به توئب ارسال کرد. این زوج کارت حافظه حاوی اطلاعات در یک ساندویچ کره بادام‌زمینی مخفی کرده و خریدار را به‌سوی آن هدایت کردند.

پس از آن که مأمور مخفی کارت حافظه را در اختیار داشت، 20 هزار دلار ارز دیجیتال دیگر نیز برای دریافت کلید رمزنگاری آن پرداخت کرد.

مأمور FBI در ازای دریافت اطلاعات بیشتر 70 هزار دلار رمزارز دیگر را نیز به او پرداخت کرد. در نهایت، پس از انجام هماهنگی‌ها برای سومین تبادل اطلاعات، FBI این زوج را دستگیر کرد.

این اولین‌بار نیست که آژانس‌های فدرال ایالات متحده از ارز دیجیتال به‌عنوان بخشی از تحقیقات علیه فعالیت‌های مجرمانه استفاده می‌کنند.

در ماه آگوست، وزارت امور خارجه ایالات متحده شروع به ارائه پاداش به شکل ارز دیجیتال از طریق وب‌سایت "پاداش برای عدالت" کرد. این سایت در ازای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری مظنونان درجه یک خارجی مشکوک به تروریسم شود، رمزارز پرداخت می‌کند.

ارسال نظر