هند ارزهای دیجیتال را قانونی کرد

نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، وزیر دارایی هند معتقد است که معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یک محرک بزرگ برای اقتصاد دیجیتال هند خواهد بود.

هند ارزهای دیجیتال را قانونی کرد

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان در سخنرانی خود در مورد بودجه سال 2022، از اهداف راه‌اندازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در سال 2022 یا 2023 خبر داد.

وی ضمن اعلام تخصیص بودجه تعیین شده در بودجه اتحادیه، بر نیاز به شمول دیجیتال در بخش‌های تجاری متعدد تاکید کرد.

وی در مورد راه‌اندازی روپیه دیجیتال اضافه کرد که معرفی ارز دیجیتال ملی یک محرک بسیار مثبت برای اقتصاد دیجیتال این کشور خواهد بود. همچنین او به امکان سیستم مدیریت ارز کارآمدتر و ارزان‌تر که توسط ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر می‌شوند نیز اشاره کرد.

در ادامه بحث خود در مورد راه‌اندازی نسخه دیجیتال روپیه هند، مالیاتی 30 درصدی را نیز برای تمام نقل و انتقالات دارایی‌های دیجیتال مجازی نیز مشخص کرد. وی اظهار داشت:

«هرگونه درآمد از انتقال هر نوع دارایی دیجیتال مجازی باید با نرخ 30 درصدی شامل مالیات شود. به جز هزینه خرید، هیچ کسری در مورد هرگونه هزینه یا کمک‌هزینه، در حین محاسبه این درآمدها لحاظ نخواهد شد.»

وزیر دارایی هند همچنین تاکید کرد که هرگونه ضرر و زیان در هنگام معامله دارایی‌های دیجیتال نمی‌تواند به‌عنوان جبران در مقابل هیچ منبع درآمد دیگری استفاده شود.

به‌منظور پیگیری بهتر سرمایه‌گذاری‌های کریپتو در کشور، سیتارامان پیشنهاد کسر مالیاتی در منبع 1 درصدی را برای مبالغ بالاتر از یک حد هنوز مشخص نشده را نیز ارائه کرد.

نشریه هندی Lok Sabha تاکید کرد که یک گروه تحقیقاتی پارلمانی برای فردا، 2 فوریه، یک دوره آموزشی متمرکز بر ارزهای دیجیتال را سازماندهی کرده است.

متون منتشر شده قبلی از این لایحه پیشنهاد می‌کرد که «ارزهای دیجیتال خصوصی» در هند ممنوع شود و درعین‌حال استفاده از «فناوری زیربنایی» آن‌ها حفظ شود.

ارسال نظر