مقام نظارتی اوراق بهادار اروپا خواستار ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال است

ناظران اروپایی نگران خطرات استخراج ارزهای دیجیتال با فرایند اثبات کار (PoW) برای اهداف مقابله با تغییر اقلیم هستند.

مقام نظارتی اوراق بهادار اروپا خواستار ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال است

اریک تدین (Erik Thedéen)، نایب‌رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اروپا، نگرانی‌هایی را در مورد استفاده روزافزون از انرژی‌های تجدیدپذیر برای استخراج بیت‌کوین مطرح کرده است.

در مصاحبه اخیر با فایننشال تایمز، تدین گفت که استخراج بیت کوین به یک مسئله ملی تبدیل شده است و هشدار داد که ارزهای دیجیتال ممکن است خطری برای اهداف مقابله با تغیر اقلیم ایجاد کنند.

او از مقام‌های ناظر اروپایی خواست تا برای استخراج از طریق اثبات کار (Pow) که عمدتا توسط بیت کوین و چند آلت کوین فورک شده دیگر استفاده می‌شود، تصمیم‌گیری کنند. وی همچنین از اثبات سهام (PoS) به‌عنوان یک جایگزین بهتر و بهینه‌تر در مصرف انرژی حمایت کرد:

«ما باید در مورد تغییر صنعت به‌سوی یک فناوری کارآمدتر بحث کنیم.»

یک شرکت سرمایه‌گذاری جایگزین مستقر در پاریس به نام Melanion Capital، در نوامبر سال 2021 به درخواست‌های فزاینده برای ممنوعیت استخراج PoW پرداخت و آن را «کاملاً نادرست» خواند.

نمایندگان این شرکت سرمایه‌گذاری اظهار داشتند که به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بیت‌کوین، هیچ لابی یا گروهی برای دفاع از منافع آن وجود ندارد، و به همین دلیل «نباید از این مسئله به‌عنوان فرصتی برای اجرای اقداماتی که صنعت را به دلیل نداشتن قدرت دفاعی غیرقانونی می‌کند، استفاده کرد».

مصرف انرژی شبکه بیت کوین یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات در سال 2021 بود که باعث شد افرادی مانند ایلان ماسک، جک دورسی و مایکل سیلور در چندین بحث شرکت کنند. تسلا حتی گزینه پرداخت بیت کوین را به دلیل مصرف انرژی شبکه بیت کوین حذف کرد.

بااین‌حال، برخلاف تدین، اکثر منتقدان تاکنون هیچ مشکلی با استفاده از انرژی پاک نداشتند. ماسک ادعا کرده است که اگر 50 درصد انرژی شبکه بیت کوین از منابع تجدیدپذیر تأمین شود، تسلا در مورد اضافه‌کردن گزینه پرداخت بیت کوین تجدیدنظر خواهد کرد.

ممنوعیت استخراج بیت کوین چین در ماه مه سال گذشته به یک موهبت برای اکوسیستم تبدیل شد، زیرا نه‌تنها صنعت بسیار متمرکز استخراج بیت کوین را متلاشی کرد، بلکه به حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز کمک کرد.

طبق گزارش سه ماه سوم سال 2021 شورای استخراج بیت کوین ، مصرف انرژی تجدیدپذیر توسط شبکه بیت کوین تا انتهای سپتامبر 2021 به 58 درصد رسیده بود.

در نمودار زیر که توسط شورای استخراج بیت کوین ارائه شده است، می‌توان سهم استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین را در مناطق مختلف مشاهده کرد.

ارسال نظر