نگاهی به وضعیت بازار رمزارزها در سال های اخیر

رسانه کلیک- بازار رمزارزها در سال اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی یعنی 2021 نیز توسعه بیشتری پیدا کند.

نگاهی به وضعیت بازار رمزارزها در سال های اخیر

سال 2020 به عنوان یکی از سخت‌ترین سال‌‌ها برای جوامع معاصر یاد می‌شود. در یک سال اخیر کشورها و تمامی افراد در سراسر جهان با مشکلات اقتصادی زیادی نظیر قرنطینه و بحران‌های اقتصادی مواجه بودند و هنوز هم بازارهای مالی از تاثیرات شدید رکود اقتصادی رنج می‌برد. تاکنون جان بیش از 2 میلیون نفر براثر وسروس کرونا گرفته شده است.

اما موضوع فقط به اینجا ختم نمی شود. علاوه بر رکود بازارهای مالی سایر بخش‌ها نیز به علت بحران بهداشت جهانی دچار آسیب‌های زیان باری شده‌اند، که متاسفانه به نظر می‌آید هنوز به پایان نرسیده است. در نتیجه این بحران، اقتصادها کاملا شکل دیجیتالی به خود گرفتند و بازار ارزهای رمزنگاری شده یکی از مهمترین سال‌های خود را از سال 2009 تجربه کرد (از زمان راه‌اندازی بیتکوین).

به عبارتی، بازار رمزارزها در مقابل این بحران که تقریبا هیچ بخشی از اثرات آن در امان نمانده است، ایستادگی کرد و بیشتر مورد توجه قرار گرفت. رمزارزها به پردرآمدترین سطح خود رسیدند، بیتکوین و سایر آلتکوین‌ها به بالاترین رکورد تاریخی خود دست یافتند. در سال 2020، موسسات بزرگ و سرمایه‌گذار ها در بازارهای مالی، بخشی از سرمایه خود را به سرمایه‌گذاری در بازار آلتکوین ها اختصاص داده‌اند.

رمزارزها

اما سوال اصلی این است، با یک سال تغییرات عمیق، چه آینده ای برای این بازار در انتظار است؟

سرمایه‌گذاری سازمانی

سرمایه‌گذاری سازمانی در سال 2020 بسیار برجسته شد و علاقه‌مندان زیادی را جذب خود کرد و نوید یک سال پررونق دیگر یعنی سال 2021 را داده است.

به گفته برخی از تحلیلگران و صاحبنظران اقتصادی از آکسفورد، کمک‌های کلان بیتکوین در سال 2020 علاقه‌مندان زیادی را به وجود آورد و موجب سرمایه‌گذاری زیادی شده است و در سال 2021 شدت خواهد یافت. آن‌ها اظهار داشتند، گمان می‌برند سال جاری، سال خوبی برای بیتکوین باشد زیرا میزان تقاضا افزایش یافته است و همچنین امکان به وجود آمدن خدمات و محصولات جدید با قرار گرفتن افراد و شرکت ها در معرض بیتکوین را فراهم می‌کند. همچنین در ادامه افزودند، سال 2021 را به عنوان سال ادغام و توسعه بازارهای رمزارزها می‌دانند.

در نتیجه می‌توان گفت، به علت مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بازار رمزارزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده‌اند و رونق یافته‌اند که انتظار می‌رود این رونق در سال 2021 شدت یابد.

ارسال نظر