هک شدن توییتر نخست‌وزیر هند و تلاش برای کلاهبرداری بیت‌کوین

بلافاصله پس از هک شدن حساب توییتر نارندرا مودی با بیش از 73.4 میلیون فالوور، هکرها اطلاعات گمراه‌کننده‌ای را در مورد پذیرش ملی بیت‌کوین و هدیه 500 بیت‌کوینی به اشتراک گذاشتند.

هک شدن توییتر نخست‌وزیر هند و تلاش برای کلاهبرداری بیت‌کوین

کلاهبرداری بیت کوین با حساب کاربری نخست وزیر هند

حساب کاربری رسمی توییتر نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، اوایل امروز در دسترس هکرها قرار گرفت و سپس برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات گمراه‌کننده در مورد پذیرش بیت‌کوین و توزیع 500 بیت‌کوین بین شهروندان هندی مورد استفاده قرار گرفت.

در روز 10 دسامبر (19 آذر)، مودی در یک نشست مجازی به میزبانی رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، گفت که فناوری‌هایی مانند ارزهای دیجیتال باید برای تقویت دموکراسی و نه تضعیف آن استفاده شوند. او گفت: «دموکراسی‌ها با همکاری یکدیگر می‌توانند خواسته‌های شهروندان را برآورده کنند و روح دموکراتیک انسانیت را تجلیل کنند.»

پس از آن که اجلاس پارلمانی زمستانی Lok Sabha که برای بحث در مورد وضعیت قانونی رمزارزها در منطقه برگزار شد، موضع دولت هند را در مورد رمزارزها مشخص نکرد، هکرهایی ناشناس توانستند کنترل حساب توییتر نخست‌وزیر را که بیش از 73.4 میلیون فالوور دارد، در دست بگیرند.

این هکرها با حساب توییتر مودی، بیت‌کوین را به عنوان پول قانونی در هند اعلام کردند. این هک در نیمه‌شب به وقت هند (حدود ساعت 10 شب تهران) اتفاق افتاد.

توییت هکرها در حساب مودی توییت هکرها در حساب مودی

هکرها در این توییت نوشتند: «هند رسما بیت‌کوین را به‌عنوان پول قانونی پذیرفته است. دولت به طور رسمی 500 بیت‌کوین خریداری کرده و در حال توزیع آن‌ها به تمام ساکنان کشور است. آینده امروز آمده است!»

این پست همچنین حاوی پیوندی بود که از شهروندان می‌خواست ثبت‌نام کنند و سهم خود را از هدایای بیت‌کوین درخواست کنند. این دومین باری است که حساب توییتر مودی هک شده و برای کلاهبرداری‌های رمزارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اندکی پس از هک شدن حساب مودی، این توییت غیرمجاز حذف شد و این هک توسط حساب رسمی نخست‌وزیر تأیید شد.

هکرهایی با نام مستعار «John Wick» در سپتامبر 2020 نیز توانستند به حساب توییتر مودی دسترسی پیدا کنند. این هکرها توییت‌های مختلفی را به اشتراک گذاشتند که از حامیان نخست‌وزیر درخواست «کمک مالی سخاوتمندانه به صندوق امداد ملی نخست‌وزیر برای کووید 19» داشتند.

راه‌اندازی لایحه ارزهای دیجیتال هند نگرانی‌های جدیدی را در مورد ممنوعیت رمزارزهای خصوصی ایجاد کرد. درحالی‌که هنوز معنای «خصوصی» در جلسه پارلمان تفسیر نشده بود، کمبود اطلاعات باعث ترسیدن سرمایه‌گذاران شد.

سابهاش گارگ، وزیر دارایی سابق که خالق این لایحه نیز بود، با حذف گمانه‌زنی‌ها پیرامون بحث لایحه رمزارزها، مفهوم ممنوعیت «ارزهای دیجیتال خصوصی» را به‌عنوان یک تفسیر نادرست رد کرد.

ارسال نظر