وزارت ارتباطات پرداخت‌ ارز دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد؟

رضا باقری، معاون وزیر ارتباطات، اعلام کرد وزارت ارتباطات پرداخت‌ ارز دیجیتال را به رسمیت نمی‌شناسد. وی بیان کرده دولت به‌ دنبال تصویب چهارچوب‌های قانونی مرتبط با این حوزه است.

وزارت ارتباطات پرداخت‌ ارز دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد؟

به گزارش کلیک به نقل از صداوسیما، رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات و دبیر اجرایی فناوری اطلاعات، در ارتباط تلفنی با برنامه میز اقتصادی خبر نیمروز در خصوص آخرین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال در برخورد با رمزارز‌ها گفت: «وقتی روی رمزارز ملی کار می‌کنیم و رمزارز ملی خودمان را داریم، طبیعتا نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارز‌های غیر لی پرداخت صورت بگیرد.»

وی تاکید کرد: «استفاده از رمزارز خارجی خارج از حاکمیت و ضد قانون پولی و بانکی کشور است، بنابراین به هیچ وجه هیچ قانونی نخواهیم داشت که پرداخت را با رمزارز‌هایی که مربوط به خودمان نیست، به رسمیت بشناسیم.»

وزارت ارتباطات پرداخت‌ ارز دیجیتال

معاون وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد: «نمی‌خواهیم خدایی نکرده مردم متضرر شوند، چون رمزارز‌ها دارایی دیجیتال هستند و کسی که می‌خواهد تبادل انجام دهد، باید مبتنی بر یک‌سری قواعد باشد. مثل قواعدی که در بورس و سایر ارز‌ها وجود دارد، باید در مورد رمزارز‌ها نیز قاعده‌مند شوند و نظامات بانکی در مورد آن‌ رمزارز‌ها رعایت شود.»

بیشتر بخوانید: سند تحول دولت سیزدهم و برنامه‌های دولت رئیسی برای رمزارزها

باقری اصل در پایان گفت: «همکاری کاملی بین این وزارتخانه و وزارت اقتصاد وجود دارد که برای کار کمیته‌ای ذیل وزارت اقتصاد این پروژه را با هماهنگی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مدیریت می‌کند. در نهایت در کارگروهی که وزارتخانه‌های ارتباطات، رفاه و تعاون، صمت و بانک مرکزی و معاونت علمی ریاست جمهوری حضور دارند، تصویب خواهد شد.»

ارسال نظر