پوتین: هنوز زمان استفاده از رمزارز برای مبادله نفت نرسیده است

ولادیمیر پوتین معتقد است که برای استفاده از ارزهای دیجیتال جهت تسویه معاملات منابع انرژی مانند نفت «هنوز زود است».

پوتین: هنوز زمان استفاده از رمزارز برای مبادله نفت نرسیده است

ولادیمیر پوتین معتقد است که برای استفاده از ارزهای دیجیتال جهت تسویه معاملات منابع انرژی مانند نفت «هنوز زود است».

رئیس جمهور روسیه پس از جلسه عمومی مجمع هفته انرژی، در مصاحبه روز پنجشنبه خود با CNBC موارد احتمالی استفاده از ارزهای دیجیتال را مورد بحث قرار داد.

بر اساس متن مصاحبه منتشر شده در وب‌سایت رسمی کرملین، پوتین اظهار داشت که رمزارزهای خصوصی می‌توانند به‌عنوان یک واحد حساب عمل کنند، اما بسیار ناپایدار هستند.

وی خاطرنشان کرد: «هنوز زود است که درباره قراردادهای نفتی ارز دیجیتال صحبت کنیم. این ارزها برای انتقال وجوه از مکانی به مکان دیگر مؤثرند، اما از نظر تجارت، به‌ویژه وقتی درباره منابع انرژی صحبت می‌کنیم، به نظر من هنوز زود است.»

پوتین در ادامه با بیان اینکه همه چیز تکامل می‌یابد، افزود: دولت روسیه بازار ارزهای دیجیتال را به‌دقت زیر نظر دارد.

وی همچنین این احتمال را رد نکرد که رمزارزها در آینده به ابزاری برای جمع‌آوری دارایی تبدیل می‌شوند.

پوتین عنوان کرد: «ما نوسانات این بازار را به‌دقت بررسی می‌کنیم، اما فعلا کمی زود است.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که ارزهای دیجیتال هنوز پشتوانه‌ای ندارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دارایی‌های رمزارزی جمع‌آوری شده توسط مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک را بی‌ارزش می‌داند یا خیر، پاسخ منفی داد و توضیح داد که او فقط رمزارزها را به‌عنوان واحد حساب در زمینه تجارت انرژی زیر سؤال می‌برد.

در ادامه این مصاحبه، رئیس‌جمهور روسیه ادعا کرد که موقعیت دلار آمریکا به‌عنوان یک دارایی ذخیره بین‌المللی تضعیف خواهد شد. وی در این خصوص اظهار داشت: «ما علاقه‌ای به قطع کامل پرداخت‌های دلاری نداریم و تاکنون از پرداخت هزینه منابع انرژی به دلار و در درجه اول برای نفت راضی هستیم.»

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که مقامات روسیه قانون جدیدی را برای محدودکردن سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران غیر‌معتبر در نظر می‌گیرند.

پیش‌ از این، گزارش شده بود که بانک مرکزی روسیه قصد دارد معاملات را در صرافی‌های ارزهای دیجیتال محدودتر کند تا از سرمایه‌گذاران خرده در برابر خریدهای احساسی محافظت شود.

ارسال نظر