کوین بیس «افشا شدن هویت خالق بیتکوین» را به‌عنوان ریسک کسب‌وکار خود نام برد

رسانه کلیک -صرافی کوین بیس در جدید‌ترین اطلاعیه خود فاش‌شدن هویت ساتوشی ناکاموتو، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان عوامل خطر برای سرمایه‌گذاران معرفی کرد. تشریح چالش‌ها و خطرات کسب‌وکار از جمله ملزوماتی است که پیش از عرضه عمومی سهام شرکت‌ها انجام می‌گیرد.

کوین بیس «افشا شدن هویت خالق بیتکوین» را به‌عنوان ریسک کسب‌وکار خود نام برد

به گزارش کوین دسک، صرافی ارز دیجیتال کوین بیس در اطلاعیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، برخی از ریسک‌های منحصر‌به‌فرد در کسب‌و‌کار خود را معرفی کرد. این ریسک‌ها شامل رقابت در حوزه امور مالی غیر متمرکز و شناسایی احتمالی هویت واقعی خالق بیتکوین، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) هستند.

کوین بیس خاطرنشان کرد که شناسایی فرد یا افراد توسعه‌دهنده بیتکوین، با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، یا انتقال بیتکوین‌های ساتوشی می‌تواند یک عامل خطرناک باشد.

این صرافی مشخص نکرده است که روشن‌شدن هویت واقعی ناکاموتو چگونه می‌تواند بر کسب‌و‌کار او اثر بگذارد. با این حال در ماه مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت)، شاهد انتقال ارزهایی بودیم که گفته می‌شد متعلق به ناکاموتو است. این موضوع کمی بازار ارز دیجیتال را تکان داد.

مواردی همچون «درک منفی از بیتکوین یا اتریوم» و «پوشش رسانه‌ای غیر‌قابل‌پیش‌بینی یا ترند شدن ارزهای دیجیتال» نیز به‌عنوان دیگر عوامل پرخطر در این فهرست قرار گرفته است.

امور مالی غیر‌متمرکز نیز به‌عنوان یک ریسک معرفی شده است. کوین بیس در این خصوص گفت:

ما با تعداد فزاینده‌ای از پلتفرم‌های غیر‌متمرکز و غیر امانی رقابت می‌کنیم و شکست در مقابله با آنها، ممکن است بر کسب‌و‌کارمان تأثیر منفی بگذارد.

کوین بیس در توضیح مخاطرات ایجاد‌شده در نتیجه رشد امور مالی غیر‌متمرکز، به‌طور مشخص از پروتکل‌های امور مالی غیر‌متمرکز در اتریوم، ترون، پولکادات و سولانا نام می‌برد.

گزارش پیشین کوین دسک نشان می‌دهد رشد معاملات امور مالی غیر‌متمرکز قابل‌توجه بوده است. حجم کل این معاملات در ماه ژانویه رکورد بالای ۵۰ میلیارد دلار را به ثبت رساند.

سایر ریسک‌های شناسایی‌شده در این فهرست مانند وابستگی قابل‌توجه درآمد شرکت‌ها به قیمت ناپایدار ارزهای دیجیتال و احتمال نقض امنیتی و دعوی قضایی احتمالی بین افراد و نهادهای نظارتی محتمل از دیگر گزینه‌ها به نظر می‌رسد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) کسب‌وکارها را ملزم می‌کند که پیش از عرضه عمومی و پس از آن، ریسک‌های مرتبط با کسب‌وکارهای خود را تشریح کنند. بخش «عوامل ریسک» در اطلاعیه‌ها و گزارش‌های سالانه یا فصلی، از جمله جنبه‌های مهم برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به حساب می‌آید. شرکت‌ها هم معمولاً تمایل دارند که جانب احتیاط را رعایت کنند، حتی در مورد ریسک‌هایی که احتمال وقوع آن را بعید می‌دانند.

در حالی که گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره فرد یا افرادی که پشت نام ساتوشی ناکاموتو قرار دارند صورت گرفته است، اما هویت خالق بیتکوین تاکنون به‌طور قطعی مشخص نشده است. گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند این معما را حل کرده‌اند رد شده‌اند.

کوین بیس به نشانه تجلیل از ناکاموتو، آدرس شبکه بیتکوین مربوط به خالق بیتکوین را در بخش نسخه‌های اطلاعیه‌های خود، در کنار حقوق‌دانان و موارد مشابه آن قرار داده است.

ارسال نظر