هند به‌زودی یک لایحه مهم درباره ارزهای دیجیتال تصویب خواهد کرد

رسانه کلیک - دولت هند اعلام کرده است که به‌زودی لایحه‌ای درباره ارزهای دیجیتال را برای تصویب به پارلمان این کشور ارائه خواهد کرد. شایان ذکر است که پیش‌نویس سال ۲۰۱۹ قوانین ارزهای دیجیتال در هند، استفاده از این ارزها را ممنوع اعلام کرده بود.

هند به‌زودی یک لایحه مهم درباره ارزهای دیجیتال تصویب خواهد کرد

به گزارش «The Block»، آنوراگ تاکور (Anurag Thakur)، وزیر کشور در امور مالی و شرکتی هند، گفت که دولت این کشور «به‌زودی» لایحه‌ای را درباره ارزهای دیجیتال ارائه خواهد کرد.

تاکور در جلسه‌ای در مجلس اعلای هند در پاسخ به پرسشی گفت:

این لایحه در حال نهایی شدن است و به‌زودی به کابینه ارسال خواهد شد. لذا به‌زودی این لایحه را [به پارلمان] خواهیم آورد.

تاکور همچنین گفت که قوانین موجود در هند برای تنظیم مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال «ناکافی» است. به گفته او، یک کمیته با مشارکت چندین وزارت‌خانه درباره این موضوع تشکیل شد و گزارش خود را ارائه داده است.

به گفته این مقام هندی، پس از ارائه این گزارش نیز جلسه‌ای با گروهی از صاحبان نفوذ در این فناوری تشکیل شد و کمیته‌ای متشکل از وزیران به ریاست وزیر کابینه نیز گزارشی در این باره داده است.

تاکور تاکید کرد که دولت هند اکنون لایحه را آماده کرده و این لایحه به‌زودی به پارلمان ارائه می‌شود تا درباره آن به‌صورت مفصل بحث شود.

نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، وزیر اقتصاد هند، نیز در پاسخ به همین پرسش، در یک جواب مکتوب گفت:

دولت درباره توصیه‌های کمیته مشترک و پیشنهاد قانونی تصمیم‌گیری خواهد کرد و در صورت تصویب، پس از طی مراحل لازم در پارلمان ارائه خواهد شد.

اشاره این مقام‌های هندی به پیش‌نویسی مربوط به سال ۲۰۱۹ است که سابهاش چاندرا گارگ (Subhash Chandra Garg)، وزیر پیشین اقتصاد تهیه کرده و در آن پیشنهاد ممنوعیت «ارزهای دیجیتال خصوصی» را داده بود.

تعریف ارزهای دیجیتال خصوصی هنوز مشخص نیست، اما سیتارامان احتمالاً پیشنهاد داده که ارزهای دیجیتال خصوصی شامل همه دارایی‌های رمزنگاری‌شده به‌جز موارد صادر‌شده توسط بانک مرکزی باشد.

همان گونه که او روز سه‌شنبه یادآورد شد، کمیته مشترک در گزارش خود پیشنهاد داده تا همه ارزهای دیجیتال خصوصی به‌جز ارزهای دیجیتال صادرشده توسط دولت در هند «ممنوع» اعلام شوند.

متن نهایی لایحه هنوز منتشر نشده است. انتظار می‌رود که این متن در دوره جاری پارلمان که در ۸ آوریل به پایان می‌رسد، به صورت عمومی منتشر شود. پارلمان هند از ۱۵ فوریه تا ۸ مارس تعطیل خواهد بود.

طبق گزارش‌هایی که پیش‌تر منتشر شده بود، اگر بحث ممنوعیت ارزهای دیجیتال مطرح شود، فرایندی طولانی و زمان‌بر خواهد بود.

جایدیپ ردی (Jaideep Reddy)، از اعضای شرکت حقوقی نیشیت دیسای (Nishith Desai)، در آن زمان گفت:

از پیش‌نویس یادداشت کابینه تا قانون مسیری بسیار طولانی است و بر عهده شهروندان و [فعالان] این صنعت است که اگر گمان می‌کنند این گامی اشتباه است، صدای خود را برسانند.

اما اگر کابینه بخواهد لایحه‌ای خاص تصویب شود، می‌تواند از فرمان حکومتی استفاده کند. با این روش دولت هند می‌تواند در مواردی اقدام قانونی فوری انجام دهد. هفته گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت هند احتمالا لایحه ارزهای دیجیتال را به صورت حکم تصویب می‌کند.

ارسال نظر