افت قیمت بیت کوین به سطح 38 هزار دلاری و نزدیکی احساسات به ترس شدید

با ادامه ترس و نوسان در معاملات کم حجم آخر هفته، بیت کوین پس از دو هفته در 20 فوریه دوباره وارد سطوح 38 هزار دلاری شد.

افت قیمت بیت کوین به سطح 38 هزار دلاری و نزدیکی احساسات به ترس شدید

پس از تحریم‌های جدید بر روسیه به دلیل برنامه‌های نظامی‌اش در مورد اکراین، داده‌های قیمت حاکی از عقب‌نشینی جفت ارز بیت کوین - تتر در روز یکشنبه است.

پس از شنبه‌ای آرام، در پی نظرات بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا که تحریم‌های مالی شرکت‌های روسی را در صورت افزایش تنش‌ها در نظر دارد، بازار رمزارزها شروع به حرکت نزولی کرد.

خبرگزاری بریتانیایی BBC گزارش داد که جانسون گفته است شرکت‌های روسی از معامله با دلار آمریکا یا پوند انگلیس منع خواهند شد. این حرف وی به حمایت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز اشاره دارد.

ازآنجاکه بازار رمزارزها تنها بازاری است که به طور مداوم باز است، واکنش به ترس‌های ژئوپلیتیک در منطقه می‌تواند روزهای آتی مشخص شود. تأثیر اصلی این عوامل را می‌توان در روز سه‌شنبه در بازارهای مالی سنتی انتظار داشت؛ زیرا وال‌استریت روز دوشنبه نیز تعطیل است.

مایک مک‌گلون (Mike McGloone)، استراتژیست اصلی کالا در بلومبرگ، توجه را به موضوع مداوم تورم در آمریکا و تأثیر آن با عملکرد دارایی‌های ریسک‌پذیر جلب کرد. او پیشنهاد کرد که در نهایت بیت کوین می‌تواند از تغییرات سیاست اقتصادی ایالات متحده در سال جاری سود ببرد.

از سوی دیگر، از دست‌دادن سطح 40 هزاردلاری بیت کوین تأثیر شدیدی بر احساسات بازار داشته است.

پس از آنکه سطح قیمت 40 هزاردلاری برای اولین در سال 2021 شکسته شد، این حد قیمت به یک سطح حیاتی برای بیت کوین تبدیل شده است. تحلیلگر محبوب توییتر، Mayne اظهار داشت: «هر بار که قیمت به زیر 40 هزار دلار کاهش‌یافته و دوباره به آن بازگشته است، شاهد رشد مناسبی بوده‌ایم. این سطح اکنون منطقه خوبی برای درنظرگرفتن است.»

درعین‌حال، به نظر می‌رسد که تلفات چیزی بود که اغلب انتظارش را داشتند. شاخص ترس و طمع کریپتو در این روز به سطح «ترس» رسید و برای اندکی نیز در سطح «ترس شدید» قرار داشت.

در هنگام نوشتن این مطلب، قیمت بیت کوین 38،311 دلار است.

ارسال نظر