افزایش 50 درصدی سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزهای دیجیتالی

رسانه کلیک- بررسی های انجام شده نشان می دهند تعداد سرمایه گذارانی که در بازار رمزارزهای دیجیتالی فعالیت می کنند، نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

افزایش 50 درصدی سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزهای دیجیتالی

طبق نظرسنجی که اخیرا انجام شده، تعداد مشاوران مالی که در بازار رمزارزها سرمایه گذاری کرده‌اند و بخشی از سرمایه خود را به این قسمت، تخصیص داده‌اند در طی یک سال 50 درصد افزایش یافته است.

در این نظرسنجی که با کمک و مشارکت وب سایت سرمایه‌گذاری ای‌اف‌تی ترندز انجام شده، نشان داده شده است که هزار مشاور مالی مستقر در ایالت‌متحده و در ماه دسامبر مورد استعلام قرار گرفته‌اند. همچنین داده‌ها حاکی از آن هستند که 9.4 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در معرض بازار رمزارز بوده است؛ شاخصی که سال گذشته معادل 6.3 درصد بود.

جالب است بدانید 15 درصد از سرمایه‌گذاران و مشاوران مالی که هنوز سرمایه‌ای را به رمزارزهای دیجیتالی اختصاص نداده‌اند، اعلام کرده اند که احتمالا در سال 2021 در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری خواهند کرد و 2 درصد آنها اعلام داشتند که قطعا و بدون شک در سال 2021، سرمایه خود را به بازار رمزارزها تخصیص خواهند داد.

برنامه‌ریزان مالی اخیرا علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری شخصی در این بازار پیدا کرده‌اند و تاکنون هم 24 درصد آن‌ها این کار را انجام داده‌اند.

این طور به نظر می‌رسد که سقوط اقتصادی در اثر ویروس همه‌گیر کرونا، شمار زیادی از افراد را تشویق و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ارزی رمزنگاری کرده است؛ 54 درصد افراد این دارایی‌های ارزی را به علت غیرمتمرکز بودن و عدم وابستگی آن‌ها به سایر فاکتورهای اقتصادی نظیر تورم و غیره، یک دارایی امن می‌دانند.

یک چهارم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، این ویژگی رمزارزها که تورم‌پذیر نیستند را یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن‌ها دانسته‌اند. لازم به ذکر است میزان تقاضا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و طبق اظهارات مشاوران مالی و نظرسنجی، میزان تقاضای این ارزها در سال 2019، 76 درصد افزایش یافته است.

با وجود این‌که تعداد زیادی از مشاوران و سرمای‌گذاران مالی، سرمایه خود را به این ارزها رمزنگاری اختصاص داده‌اند و یا در آینده‌ای نزدیک قصد این‌کار را دارند، برخی‌ها بر این باورند که هنوز برای تخصیص منابع مالی به این بازار زود است و باید کمی بیشتر صبر کرد.

در نهایت باید گفت، با وجود تمام نظرات متفاوت، آن‌چه که از نظرسنجی مشخص است این است که در سال پیش‌رو تعداد افرادی که در این بازار جذاب رمزارزها سرمایه‌گذاری خواهند کرد، تقریبا دو برابر خواهد شد.

ارسال نظر