اوکراین با کمک‌های مالی رمزارزی تجهیزات نظامی خرید

دولت اوکراین اعلام کرد که حدود 50 میلیون دلار رمزارز در روزهای پس از حمله روسیه به این کشور جمع‌آوری کرده و 15 میلیون دلار از آن را صرف خرید تجهیزات نظامی کرده است.

اوکراین با کمک‌های مالی رمزارزی تجهیزات نظامی خرید

الکس برنایکوو (Alex Bornyakov)، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین در روز جمعه اعلام کرد که دولت این کشور 15 میلیون دلار از کمک‌های مالی جمع‌آوری شده توسط ارزهای دیجیتال را برای خرید تدارکات نظامی کرده است. وی در یک مصاحبه ویدئویی اعلام کرد که محصولات خریداری شده در روز جمعه تحویل داده شدند.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، افراد زیادی اقدام به کمک مالی به اوکراین از طریق رمزارزها کرده‌اند. میخایلو فدورو (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست‌وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین نیز در توییتر خود اعلام کرد که صندوق رمزارز اوکراین 50 میلیون دلار جمع‌آوری کرده و انتظار دارد که تا پایان هفته جاری، این مقدار را به 100 میلیون دلار برساند.

دو روز پس از تجاوز روسیه به خاک اوکراین، فدورو آشکار کرد که وزارت‌خانه وی تأمین‌کنندگانی در آمریکا و اروپا پیدا کرده است و از آن‌ها تجهیزات نظامی از جمله، جلیقه‌های ضدگلوله، بسته‌های غذا، باند پانسمان و دستگاه‌های بینایی در شب تهیه خواهد کرد.

وی همچنین اضافه کرد که حدود 40 درصد از تأمین‌کنندگان رمزارزها را به‌عنوان روش پرداخت قبول می‌کنند و بقیه مبالغ پس از تبدیل توسط یورو و دلار پرداخت خواهند شد.

این وزارت همچنین در حال همکاری با دو شرکت برای عرضه NFT و جمع‌آوری کمک مالی بیشتر است. برنایکوو با اشاره به این که این NFTها احتمالا کمتر از دوهفته دیگر آماده می‌شوند، گفت: «هیچ‌کس انتظار عرضه NFT جنگ نبود. این جنگ هشت روز پیش آغاز شد و آن‌ها در حال پیداکردن طراحی مناسب هستند.»

برنایکوو در مورد NFTهای اهدا شده نیز تأیید کرد که فردی یک کریپتو پانک اهدا کرده و افزود: «فروش آن‌ها بسیار سخت است و ما تا الان کاری با آن‌ها نکرده‌ایم. قصد داریم فعلا آن‌ها را نگه‌داریم؛ چون زمان برای پیداکردن روش فروش آن‌ها نداریم. شاید وقتی شرایط آرام‌تر شود، بتوانیم دست‌به‌کار شویم.»

ارسال نظر