اوکراین کیف پول‌های سیاست‌مداران روسی را شناسایی کرد

وزیر تحول دیجیتال اوکراین، میخایلو فدورو (Mykhailo Fedorov) قصد دارد سیاست‌مداران روسی را پیش از دور زدن تحریم‌ها شناسایی و متوقف کند.

اوکراین کیف پول‌های سیاست‌مداران روسی را شناسایی کرد

اوکراین به دنبال این است که سیاست‌مداران اوکراینی که در استفاده از رمزارزها خبره هستند را شناسایی کند و مانع دور زدن تحریم‌های مالی توسط کرملین شود.

در روز شنبه، وزیر تحول دیجیتال اوکراین، میخایلو فدورو خواستار پیدا کردن اطلاعات در مورد کیف پول‌های رمزارزی سیاستمداران روسیه و بلاروس شد. او در توییتر خود نوشت: «جرائم جنگی باید دنبال و مجازات شوند!»

آرتم آفیان (Artem Afian)، وکیل اوکراینی که به دستور فدورو در حال جمع‌آوری این اطلاعات است، به خبرگزاری Coindesk گفت که هدف وزیر، «جلوگیری از دور زدم تحریم‌ها توسط رمزارزها است». در پی خبر اینکه دسترسی برخی بانک‌های روسی از شبکه پرداخت جهانی سوئیفت قرار است مسدود شود، استفاده از رمزارزها برای فرار تحریمی می‌تواند به یک مسئله حیاتی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه ضروری است

آفیان در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «آدرس‌های کیف پولی که به روسیه مرتبط‌اند به ادارات تحریم‌های دولتی، صرافی‌های رمزارزی و شرکت تحلیل بلاک چین Chainalysis گزارش خواهند شد. انجام این کار می‌تواند باعث شود که این آدرس‌ها نتوانند رمزارز خود را نقد کنند.»

از سوی دیگر، شرکت تحقیقاتی Chainalysis در توییتر رسمی خود نوشت: «شرکت ما در حال نظارت و برسی بلاک چین برای شناسایی فرار تحریمی توسط روس‌ها است. ما همکاران خود را در سازمان‌ها دولتی مطلع خواهیم کرد و یافته‌هایمان را با آن‌ها به اشتراک خواهیم گذاشت. فعلا حجم تراکنش‌ها در این مناطق پایدار و معمولی است.»

حجم تراکنش‌های جفت‌های مبادلاتی رمزارز - روبل روسیه از روزهای قبل از ورود این کشور به خاک اوکراین، 9 برابر افزایش یافته‌اند، اما این شرکت اعلام کرد که این نشانه‌ای از دور زدن تحریم‌ها نیست، بلکه مردم می‌خواهند سرمایه خود را حفظ کنند.

جفت‌های مبادلاتی بر اساس گریونا اوکراین نیز رشد مشابهی را تجربه کرده‌اند.

ارسال نظر