ایردراپ چیست؟ | آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان از طریق Airdrop

ایردراپ ارزهای دیجیتال یک روش بازاریابی بسیار محبوب است، اما آیا می‌توان از آن درآمدزایی کرد؟

ایردراپ چیست؟ | آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان از طریق Airdrop

ایردراپ چیست؟

Airdrop ارزهای دیجیتال مانند دریافت کوپن برای نمونه از چیزی به صورت رایگان است. به عنوان مثال، فروشگاه‌ها یا رستوران‌های جدید گاهی اوقات یک نوشیدنی رایگان یا کالای کوچک را به اولین مشتریان خود ارائه می‌دهند به امید این که افرادی که اقلام یا کوپن رایگان را دریافت کرده‌اند، از خدمات لذت ببرند و آن را به دوستان خود نیز معرفی کنند و به مشتریان ثابت تبدیل شوند.ایردراپ چیست

وقتی یک شرکت ارز دیجیتال خود را برای کاربران ایردراپ می‌کند، هدف آن‌ها نیز همین است. با واریز توکن یا ارز دیجیتال رایگان به کیف پول کاربران، آن‌ها نیز امیدوارند که کاربران پروژه جدید و موارد استفاده احتمالی آن را تبلیغ کنند.

البته، مانند هر چیزی که مربوط به رمزارزها است، دریافت دارایی رایگان، هیچ جایی وجود ندارد. این مطلب به رایج‌ترین سؤالات مربوط به ایردراپ‌های ارزهای دیجیتال که پایین‌تر ذکر شده‌اند، پاسخ خواهد داد.

  • ایردراپ ارزهای دیجیتال چیست ؟
  • انواع مختلف ایردراپ‌ها کدام‌اند؟
  • چگونه می‌توانیم ایردراپ ارزهای دیجیتال دریافت کنیم؟
  • آیا دریافت ایردراپ ارزهای دیجیتال ارزشش را دارد؟

ایردراپ ارزهای دیجیتال چیست ؟

در ایردراپ ارزهای دیجیتال، یک پروژه جدید ارز دیجیتال یا توکن را به‌صورت رایگان به کاربران جدید یا در ازای انجام یک کار ساده مانند به‌اشتراک‌گذاری پست رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. این عمل در طول محبوبیت عرضه اولیه سکه (ICO) در سال 2017 و 2018 رواج پیدا کرد. بسیاری از پروژه‌های ارزهای دیجیتال از Airdrop برای تبلیغ ICOهای خود و ایجاد شور و شوق در مورد دارایی دیجیتالی جدید خود استفاده کردند.

علاوه بر سکه‌های معمولی، توکن‌های حاکمیتی نیز گاهی اوقات ایردراپ می‌شوند و به کاربران اولیه در مورد چگونگی پیشرفت پروژه در آینده حق رأی بیشتری ارائه می‌دهند.

برای کاربران، جذابیت Airdropها ساده است؛ آن‌ها بدون نیاز به خرید، توکن دریافت می‌کنند. برای شرکت‌ها و صاحبان پروژه نیز مزایای آن واضح است؛ افرادی که در غیر این صورت هرگز از پروژه مطلع نمی‌شدند، می‌توانند به سرمایه‌گذار تبدیل شوند یا حداقل تبلیغات رایگان برای پروژه انجام دهند.

انواع مختلف Airdropها

انواع مختلف Airdropها

ایردراپ می‌تواند به روش‌های مختلف اتفاق بیفتد. این اصطلاح اغلب در مورد توکن‌های رایگان واریز شده به کیف پول کاربر در ازای ثبت‌نام با آدرس ایمیل استفاده می‌شود. اما این تنها نوع ایردراپ‌های ارز دیجیتال نیست.

ایردراپ‌های ساده

این همان نوع ایردراپی است که ذکر شد که کاربران فقط برای ثبت‌نام در خبرنامه یا موارد مشابه، توکن رایگان دریافت می‌کنند.

ایردراپ‌های جایزه‌ای

ایردراپ‌های جایزه‌ای (Bounty airdrops) کاربران را ملزم به انجام یک کار ساده در ازای دریافت توکن رایگان می‌کنند. این کارهای اغلب شامل توییت چیزی در مورد پروژه، ایجاد یک پست در اینستاگرام و تگ کردن چند دوست یا پیوستن به یک گروه تلگرامی می‌شوند.

ایردراپ‌های انحصاری

ایردراپ‌هایی از این نوع منحصرا برای افرادی تعیین شده‌اند که دارای سابقه ثابت با پروژه وب‌سایت یا انجمن خاصی هستند. به‌عنوان‌مثال، یونی سواپ در سپتامبر سال 2020، 2500 توکن UNI را به کاربران وفادار خود ایردراپ کرد. این مقدار در آن زمان معادل 1200 دلار بود و کاربران ملزم به انجام هیچ کاری در ازای دریافت آن نبودند.

ایردراپ‌های هارد فورک

این یکی کمی متفاوت است. هنگامی که یک سکه از بلاک چین اصلی خود جدا می‌شود، یک سکه جدید ایجاد شده و کسانی که سکه اصلی را نگه داشته‌اند، مقداری مساوی از توکن‌های جدید را در کیف پول خود دریافت می‌کنند. مشهورترین مثال در این زمینه، هارد فورک بیت کوین کش (BCH) است که در سال 2017 رخ داد. کاربران بیت کوین مقدار مساوی BCH را به طور خودکار دریافت کردند.

ایردراپ‌های دارندگان

این ایردراپ‌ها شبیه هارد فورک‌ها هستند، زیرا کاربرانی که از قبل توکن‌های خاصی در اختیار داشتند، توکن‌های جدیدی را دریافت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، EOS و Ethereum، گاهی اوقات هنگام ایجاد یک پروژه جدید در یکی از بلاک چین‌ها، به کاربران توکن رایگان می‌دهند. این‌ها هارد فورک‌های سکه‌های اصلی نیستند، بلکه پروژه‌های کاملا جدیدی هستند که روی پروتکل EOS یا اتریوم ایجاد شده‌اند.

دریافت ایردراپ ارزهای دیجیتالدریافت ایردراپ

شاید پیش‌پاافتاده به نظر برسد، اما آسان‌ترین روش یافتن ایردراپ‌های ارز دیجیتال، جستجوی عباراتی مانند "ایردراپ ارز دیجیتال" یا "Crypto Airdrop" در گوگل باشد.

ازآنجاکه این رویدادها برای بازاریابی و ترویج پروژه طراحی شده‌اند، پیداکردن آنها معمولا آسان است. حتی برخی از وب‌سایت‌ها مانند CoinAirdrops نیز به طور اختصاصی به لیست ایردراپ‌های آینده اختصاص داده شده‌اند.

بااین‌حال، کلاهبرداری‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال فراوان‌اند و کاربران بهتر است تا جایی که ممکن است از اطلاعات خود محافظت کنند. هنگام جستجو برای Airdropها، ممکن است با شخصی روبرو شوید که ادعا می‌کند ایردراپ ارائه می‌دهد درحالی‌که در واقع در تلاش برای انجام فیشینگ (سرقت اطلاعات) است.

اگر یک ایردراپ ادعایی، چیزی مانند اطلاعات ورود شما به یک وب‌سایت یا حساب بانکی، کلیدهای خصوصی کیف پول یا هرگونه اطلاعات شخصی دیگر را درخواست کند، ممکن است کلاهبرداری باشد. درخواست برای بارگیری نرم‌افزار ویژه یا کلیک روی پیوندهای موجود در ایمیل‌ها نیز می‌توانند تلاش‌های فیشینگ باشند که برای در معرض قراردادن دستگاه شما در برابر بدافزارها یا سرقت اطلاعات حساس طراحی شده‌اند.

آیا دریافت ایردراپ ارزهای دیجیتال ارزشش را دارد؟

وقتی در نظر بگیریم که ایردراپ‌ها چیزی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند، برخی از افراد ممکن است بگویند که ارزشش را دارد.

درعین‌حال، هنگامی که یک پروژه جدید تصمیم می‌گیرد ارز دیجیتال خود را ایردراپ کند، این منجر به افزایش عرضه می‌شود که می‌تواند قیمت‌ها را بعدا کاهش دهد.

ازآنجاکه بسیاری از کاربران در نهایت سکه دریافت می‌کنند، اکثر آن‌ها تمایل دارند در اولین فرصت دارایی خود را نقد کنند. این غیرمعمول نیست که سکه‌های ایردراپ شده بیشتر یا تمام ارزش خود را در طول زمان از دست بدهند.

یکی از نمونه‌های خوب، ایردراپ ارز دیجیتال Auroracoin (AUR) است. AUR یک ارز دیجیتال بود که در مارس 2014 برای شهروندان ایسلندی ارائه شد. همه ساکنان این کشور واجد شرایط ثبت‌نام برای دریافت رایگان 31.8 AUR بودند که در آن زمان تقریباً 380 دلار ارزش داشت.

در زمان نگارش این مطلب، یک AUR حدود 0.18 دلار ارزش دارد، یعنی مقدار ارسال شده در سال 2014، در حال حاضر تنها 5.7 دلار ارزش دارد. Auroracoin تنها در 3 صرافی کوچک قابل معامله است، به این معنی که نقدینگی بسیار کمی در بازار وجود دارد و ممکن است فروشندگان برای فروش مشکل داشته باشند.

این نشان می‌دهد که توکن‌های ایردراپ شده در طول زمان می‌توانند تقریبا بی‌ارزش شوند.

نظر شما در مورد ایردراپ ارزهای دیجیتال چیست ؟ آیا شما تاکنون از دریافت این ایردراپ‌ها سود کرده‌اید؟ کلیک بی‌صبرانه منتظر شنیدن تجربیات، نظرات و پیشنهادات شماست.

ارسال نظر