بایننس به دنبال کسب مجوز فعالیت در دبی

بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال دنیا، بایننس در حال بحث و بررسی مجوز برای فعالیت در امارات متحده است. بایننس می‌خواهد با این کار حضور خود در خاورمیانه را افزایش دهد.

بایننس به دنبال کسب مجوز فعالیت در دبی

صرافی بایننس به دنبال کسب مجوز فعالیت در دبی است

بایننس انتظار دارد که در آینده نزدیک، تأییدیه رسمی فعالیت در منطقه آزاد مرکز تجارت جهانی دبی را دریافت کند. این امر پس از آنکه اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده بر روسیه و بلاروس، رمزارزها را نیز شامل می‌شوند، اتفاق افتاد.

دبی مرکز جهانی ارزهای دیجیتال می‌شود؟

کشور امارات متحده اخیرا یک قانون جدید را در رابطه‌ با قاعده‌گذاری دارایی‌های مجازی مختلف تصویب کرد. حاکم دبی، محمد بن راشد آل مکتوم می‌خواهد این کشور عربی را به مرکز جهانی ارزهای دیجیتال تبدیل کند.

در دسامبر سال گذشته، بایننس توافقنامه‌ای را با مرکز تجارت جهانی دبی امضا کرد تا آن را به‌عنوان یک مرکز جهانی برای دارایی‌های مختلف مجازی جهانی تبدیل کند.

این مقام بر صدور و تجارت دارایی‌های مجازی نظارت خواهد کرد و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات رمزارزی ابتدا باید از آن تأییدیه دریافت کنند.

علاوه بر این، این نهاد قانونی جدید معاملات را نیز نظارت کرده و مانع دست‌کاری قیمت دارایی‌های مجازی خواهد شد.

چندین سال است که دولت امارات متحده عربی یک موضع کنشگرانه را در مورد دارایی‌های رمزارزی اتخاذ کرده است. به‌عنوان‌مثال، مرکز مالی بین‌المللی دبی در سال 2018 «دادگاه بلاک‌چین» را تأسیس کرد.

شرکت بایننس در چین تأسیس شد، اما هنوز دفتر مرکزی جهانی راه‌اندازی نکرده است. در ماه‌های اخیر، مدیران بایننس در خصوص تأسیس یک دفتر مرکزی، مذاکراتی را با رگولاتورها در امارات متحده عربی انجام داده‌اند.

طبق داده‌های Chainalysis که از جولای 2020 تا ژوئن 2021 تهیه شده است، امارات متحده عربی، سومین بازار بزرگ کریپتو خاورمیانه است و حجم مبادلات آن در این بازه 26 میلیارد دلار بوده است. تنها دو کشور ترکیه و لبنان از امارات جلوترند و در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش بایننس | چطور در Binance خرید و فروش و انتقال رمزارز انجام دهیم؟

ارسال نظر