بهترین جایگزین‌های تتر کدام استیبل کوین‌ها هستند؟

امروزه ارز دیجیتال در دنیا پیشرفت زیادی داشته و استیبل کوین‌ها کم‌کم دارند جانشین پول‌های کاغذی سنتی می‌شوند. در حال حاضر «تتر» پرطرفدارترین استیبل کوین موجود در بازار است اما در شرایط متفاوت، بهترین جایگزین‌های تتر چیست؟

بهترین جایگزین‌های تتر کدام استیبل کوین‌ها هستند؟

تعریف استیبل کوین‌ یا ارز دیجیتال باثبات

محبوب‌ترین رمزارز دنیا در خال حاضر «بیت‌کوین» است که با نوسانات بالای قیمتی، گزینه مناسبی را برای سوددهی و افزایش سرمایه سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. با این حال بازار ارز دیجیتال (کریپتوکارنسی) به کوین‌هایی با قیمت ثابت نیاز دارد تا دیگر کوین‌ها بتوانند با آن بهتر عمل کنند. بنابراین استیبل کوین‌ها وارد عمل شده‌اند.

به آن دسته از ارزهای دیجیتال که برای حفظ ارزش پایدار، به دارایی‌های دنیای واقعی، مانند دلار آمریکا، طلا یا یا هر مرجع ارزشمند مالی واقعی دیگری متصل هستند، «استیبل کوین‌» می‌گویند.

حتما بخوانید: چرا همه‌جا صحبت از استیبل کوین‌هاست؟

استیبل کوین‌ها چه کاربردی دارند؟

  • برای تبادل سریع بین دو رمزارز
    مثلا برای خرید سریع اتریوم بدون داشتن دغدغه واریز ریالی یا دلاری، می‌توان به راحتی با در اختیار داشتن استیبل کوین «تتر»، اتریوم تهیه کرد.
  • تسهیل در امور مرتبط با قراردادهای هوشمند
    برخی از استیبل کوین‌ها حتی می‌توانند سرعت نقل و انتقالات در برخی تراکنش‌ها را افزایش دهند.
  • سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین‌ها، به منظور محافظت از دارایی در برابر افت پول ملی در کشورهای تحت تحریم مالی مثل کشور ایران.
    به عنوان مثال نوسانات دلاری اخیر در ترکیه، مردم این کشور را به سمت سرمایه‌گذاری بیشتر روی تتر که معادل دیجیتال دلار آمریکا است، سوق داد.

بهترین جایگزین‌های تتر کدام استیبل کوین‌ها هستند؟

قیمت خرید ارز دیجیتال تتر به‌عنوان محبوب‌ترین و پایدارترین استیبل کوین موجود در بازار، برابر با یک دلار آمریکا است.

اما استیبل کوین‌های دیگری غیر از تتر نیز در بازار وجود دارند که با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود می‌توانند از بهترین جایگزین‌های تتر محسوب شوند. در ادامه با تعدادی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌های بازار آشنا می‌شوید.

بهترین جایگزین‌های تتر

  • استیبل کوین دلار (USDC)

جایگزین اولیه تتر، استیبل کوین دلار یا USDC است که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت circle راه اندازی شد و روی شبکه بلاکچین اتریوم، استلار، سولانو، و هدرا کار می‌کند. تا کنون بیش از ۲۴ میلیارد دلار از این کوین در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد.

  • استیبل کوین بایینس (BUSD)

صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیاست. این صرافی با همکاری بلاکچین PAXOS اقدام به ایجاد «استیبل کوین بایننس» کرده است و حالا مهمترین و برترین کوین صرافی بایننس به‌شمار می‌رود که صرافی بایننس تمرکز ویژه‌ای برای خرید و فروش آن دارد. این استیبل کوین بر روی سه شبکه اصلی بلاکچین به نام‌های اتریوم، بایننس اسمارت‌چین و بایینس‌چین اجرا می‌شود و به دلار آمریکا متصل است و البته تحت قوانین نظارتی و مالی نیویورک آمریکا فعالیت می‌کند.

  • استیبل کوین True usd (یا TUSD)

اولین استیبل کوینی که مستقیما توسط دلار پشتیبانی می‌شود استیبل کوین TUSD است که در سال ۲۰۱۸ بر روی شبکه ERC۲۰ اتریوم راه اندازی شد. برای در اختیار داشتن این استیبل کوین نیاز به احراز هویت و تایید قوانین ضد پولشویی است که توسط دولت آمریکا پیاده سازی شده است که این ویژگی این استیبل کوین را به یکی از کوین‌های امن بازار تبدیل کرده است.

  • استیبل کوین DAI

استیبل کوین «دای» بر روی شبکه erc۲۰ اتریوم راه اندازی شده و ثبات قیمت آن توسط maker protocol تضمین می‌شود. تا کنون حدود ۹۰۰ میلیون از این توکن در بازار استفاده شده است.

  • استیبل کوین PAXOS STANDARD

شرکت paxos با همکاری صرافی بایینس، علاوه بر ایجاد استیبل‌کوین بایینس، استیبل‌کوین اختصاصی خود به نام «Paxos» را نیز در سال ۲۰۱۸ تقریبا همزمان با استیبل کوین USDC راه‌اندازی کرده است.

  • استیبل کوین Gemini Dollar (GUSD)

در سال ۲۰۱۸ صرافی Gemini بر روی شبکهerc۲۰ اتریوم این استیبل کوین را راه اندازی کرد که تحت قوانین مالی و نظارتی نیویورک آمریکا فعالیت می‌کند.

سخن آخر

انتخاب بهترین ارز دیجیتال با توجه به معیارهای متفاوت افراد، متفاوت خواهد بود. در میان استیل کوین‌ها فعلا تتر محبوب‌ترین است، اما با توجه به نگرانی‌هایی که سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان درباره صادرکننده ارز دیجیتال تتر دارند، باید بهترین جایگزین‌های تتر را شناخت و انتخابی مطمئن داشت.

ارسال نظر