به زودی NFT ها به اینستاگرام وارد می‌شوند

بر اساس اعلام مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ورود NFT به اینستاگرام در حال آزمایش است و به زودی سازندگان NFT می‌توانند توکن‌های خود را در این پلتفرم به نمایش بگذارند. این قابلیت به زودی روی فیسبوک نیز ارائه نمی‌شود. 

به زودی NFT ها به اینستاگرام وارد می‌شوند

«آدام موسری» رئیس اینستاگرام، امروز با انتشار ویدیویی اعلام کرد که گروه کوچکی از کاربران قادر به نمایش توکن‌های NFT خود در فیدها، استوری‌ها و مسیج‌های خود خواهند بود.

اطلاعات این NFTها در بخشی به نام digital collectibles و به همان روش محصولات تگ‌شده نمایش داده خواهند شد. با کلیک کردن روی تگ‌ها، اطلاعات مربوط به هر NFT مشاهده خواهد شد.

موسری گفت که اینستاگرام فعلا در حال تست این قابلیت است و هدف اصلی این شرکت از ارائه آن، برگرداندن اعتماد به فعالین حوزه Web3 است تا از این طریق بتواند سوءتفاهم‌های موجود بین شرکت‌های بزرگ و طرفداران تمرکززادیی از شبکه وب را برطرف سازد.

او گفت: من می‌خواهم تاکید کنم که هدف از راه‌اندازی فناوری‌های بلاکچین و NFT و به‌طور اخص Web3 تمرکززدایی و بازتوزیع قدرت در حوزه وب است. از آن‌جا که اینستاگرام یک شبکه متمرکز است فعالیت این پلتفرم در زمینه‌های NFT می‌تواند باعث عدم اعتماد بین کاربران بشود. اما هدف ما بازگردانی اعتماد و برطرف کردن سوءتفاهم‌هاست.

موسری در ادامه گفت که پشتیبانی از NFT باعث خواهد شد تا این فناوری در اختیار افراد بیشتری قرار گیرد. گفتنی است که اینستاگرام تنها شرکتی نیست که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، توییتر نیز چند ماه پیش پشتیبانی از NFT را به پلتفرم خود اضافه کرد و هم‌اکنون قابل استفاده است.

ورود NFT ها به اینستاگرام

کدام NFT ها به اینستاگرام وارد می‌شوند؟

به گفته کریستین پای سخنگوی اینستاگرام، پشتیبانی از NFT در این شبکه اجتماعی ابتدا با بلاکچین‌های اتریوم و پولیگان ارائه خواهد شد و در ادامه Solana و Flow نیز به آن اضافه می‌شوند.

منبع: فارنت

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت و فروش NFT | چگونه NFT های خود را بفروشیم؟

ارسال نظر