برزیل جا پای السالوادور می‌گذارد | پرداخت قانونی با بیت کوین

انتظار می‌رود لایحه‌ای که به دنبال تنظیم بیت کوین و سایر رمزارزها است، در چند روز آینده برای بحث به مجلس نمایندگان برزیل ارسال شود.

برزیل جا پای السالوادور می‌گذارد | پرداخت قانونی با بیت کوین

قانون‌گذاران برزیلی در حال ایجاد یک چارچوب نظارتی هستند تا سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از یک سو آسان‌تر و از سوی دیگر، کار برای کلاهبرداران و هکرها سخت‌تر شود.

قوه قانون‌گذار برزیل به‌تازگی پیش‌نویس لایحه 15 / 2.303 را که به دنبال تنظیم ارزهای دیجیتال است، تصویب کرد. این لایحه در ابتدا توسط اکسپدیتو نتو (Expedito Netto) معرفی شد، اما به تازگی آرئو ریبیرو (Aureo Ribeiro) از حزب Solidariedade یک پیش‌نویس به‌روز شده را پیشنهاد کرده که به دنبال تغییر وضعیت قانونی بیت کوین به‌عنوان "ارز پرداخت" در کشور است.

در حال حاضر، برزیل به بیت کوین چندان روی خوشی نشان نداده است و استفاده از آن در تجارت توصیه نمی‌شود. در صورت تصویب قانون جدید، بیت کوین برای اولین‌بار در برزیل از اعتبار قانونی برخوردار خواهد شد. بااین‌حال، لایحه جدید به این موضوع نمی‌پردازد که بیت کوین باید به‌عنوان "پول قانونی" (ارز رسمی و مجاز دولتی) شناخته شود یا خیر. به عبارت دیگر مشخص نیست که "ارز پرداخت" چگونه توسط قانون جدید تعریف خواهد شد.

بااین‌حال، ریبیرو می‌گوید که این لایحه آن‌قدر حفاظت قانونی به بیت کوین ارائه خواهد داد که بتوان مانند رئال برزیل یا دلار آمریکا از آن برای پرداخت در سراسر کشور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کشف پولشویی‌های نجومی با ارز دیجیتال در برزیل

ریبیرو افزود: «ما می‌خواهیم گندم را از کاه جدا کنیم، مقرراتی ایجاد کنیم تا بتوانید معامله کنید، بدانید از کجا خرید می‌کنید، با چه کسی وارد معامله می‌شوید و این دارایی را برای خرید خانه، ماشین و یا رفتن به مک‌دونالد و خرید همبرگر استفاده کنید.»

وی در مصاحبه با رادیو کامارا _ رسانه رسمی اتاق نمایندگان برزیل -- گفت: «بیت کوین درست مانند سایر کشورها، در این کشور نیز یک ارز خواهد بود.»

به نظر می‌رسد این اظهارات ریبیرو به تصمیم اخیر السالوادور اشاره داشته باشد

وی معتقد است که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، بیت کوین می‌تواند در سال جاری به‌عنوان ارز پرداخت رسمی برزیل شناخته شود.

برزیل از لحاظ در دسترس بودن محصولات سرمایه‌گذاری متمرکز بر ارزهای دیجیتال، می‌تواند یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در این حوزه باشد. بورس اوراق بهادار این کشور در حال حاضر چهار صندوق ETF رمزارز را فهرست کرده است. علاوه بر این، HASH11 که از صندوق شاخص رمزارزهای Nasdaq استفاده می‌کند، به یکی از پرمعامله‌ترین ETFها در برزیل تبدیل شده است.

ارسال نظر