استفاده از بیت کوین به جای طلا برای مقابله با تورم

JPMorgan در گزارشی اعلام کرد رشد هفته اخیر بازار ارزهای دیجیتال به دلیل استفاده سرمایه‌گذاران نهادی از بیت کوین برای مقابله با تورم بوده است.

استفاده از بیت کوین به جای طلا برای مقابله با تورم

طلا خیر، بیت کوین بله!

بیت کوین در روزهای گذشته با رشد 35 درصدی خود، شاهد فراتر رفتن قیمت از سطح 50 هزار دلاری و بازگشت به ارزش بازار 1 تریلیون دلاری بوده است .

بر اساس یادداشتی که جی پی مورگان روز پنجشنبه با مشتریان خود به اشتراک گذاشت، افزایش اخیر قیمت بیت کوین عمدتا به سرمایه‌گذاران نهادی که به دنبال پرچینی برای تورم بودند، نسبت داده شد.

تحلیلگران می‌گویند: «ظهور مجدد نگرانی‌های تورم در بین سرمایه‌گذاران باعث افزایش علاقه به استفاده از بیت کوین به‌عنوان پرچین تورم شده است.»

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نهادی در حال بازگشت به بیت کوین هستند و شاید آن را یک محافظ تورمی بهتر از طلا می‌داند.

مؤسسات تنها نیستند؛ کوین اولری (Kevin O'Leary)، ستاره برنامه تلویزیونی Shark Tank، در اوایل این هفته اظهار داشت که ارزهای دیجیتال در سبد سهام وی نسبت به طلا تخصیص بیشتری دارند.

این حرکت به سمت بیت کوین با گزارش JPMorgan در ماه مه در تضاد است. در آن گزارش ذکر شده بود که تحلیلگران متوجه شدند سرمایه‌گذاران بزرگ از بیت کوین خارج شده و به طلا روی آورده‌اند.

مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار بیت کوین است نیز در توییتر خود نوشت: «تأیید ضمنی بیت کوین از سوی بانک‌ها و تنظیم‌کننده‌های بزرگ باعث می‌شود تا سقوط طلا و ظهور بیت کوین به‌عنوان ذخیره ارزش امن ترجیح داده شده برای سرمایه‌گذاران نهادی و خرده، تسریع شود.

جی پی مورگان، دو عامل دیگر را برای رشد اخیر قیمت بیت کوین ارائه داد:

  • تضمین‌های اخیر سیاست‌گذاران آمریکایی مبنی بر اینکه قصدی برای پیروی از اقدامات چین در جهت ممنوعیت استفاده یا استخراج ارزهای دیجیتال وجود ندارد.
  • ظهور اخیر شبکه لایتنینگ و راه‌حل‌های پرداخت لایه 2، هم‌زمان با پول قانونی شدن بیت کوین در السالوادور.

با اینکه بخش‌هایی از جی پی مورگان افزایش علاقه خود را به بیت کوین و دیگر رمزارزها نشان داده‌اند، مدیرعامل این شرکت، جیمی دیمون در مصاحبه‌ای در روز دوشنبه اعلام کرد که هنوز نسبت به بیت کوین بدبین و شک گرا است و از موضع خود کوتاه نیامده است.

ارسال نظر