تسلا ۱ میلیارد دلار از خرید بیتکوین سود کسب کرد

رسانه کلیک -  بنا به گزارش منتشر شده شرکت خودروسازی تسلا از سرمایه‌گذاری اخیر خود در ارز دیجیتال بیتکوین حدود ۱ میلیارد دلار سود کسب کرده است.

تسلا ۱ میلیارد دلار از خرید بیتکوین سود کسب کرد

یکی از تحلیل‌گران شرکت سرمایه‌گزاری ودبوش سکیوریتی مستقر در آمریکا، پس از بررسی‌های خود مدعی شده است شرکت تسلا از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری خود بیش از ۱ میلیارد دلار سود کسب کرده است. دنیل ایواس روز شنبه در بخش خبری شبکه CNBC درباره سود تسلا گزارشی منتشر کرده است. ایواس گفت:

(در پی روند صعودی بیتکوین و ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری آن، سود حاصل از خرید ارز دیجیتال BTC شرکت تسلا بیش از فروش خودروهای هوشمند این شرکت در سال ۲۰۲۰ بوده است.)

به نظر او این اقدام تسلا موجب تحریک سایر شرکت‌ها نیز می‌شود. او در این گزارش آورده است که با اینکه خرید بیتکوین برای تسلا یک حرکت جانبی به شمار می‌آید، با اینحال سرمایه‌گذاری اولیه خوبی بوده است و انتظار می‌رود سایر شرکت‌ها نیز از این ترند پیروی کنند. او در ادامه آورده است :

(به دلیل مسائل مربوط به قانون‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود که کمتر از ۵٪ از سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها این مسیر را طی کنند. این روند در ابتدای سال ۲۰۲۱ پذیرش گسترده‌ای داشته است.)

تسلا در ۸ فوریه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری آنها به طور رسمی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شده است. با این حال هنوز مشخص نیست که این شرکت چه میزان بیتکوین را در اختیار دارد و در چه قیمتی آن را خریده است.

از آنجا که در ماه ژانویه قیمت BTC بین ۲۹۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار قرار داشت، تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون تسلا بین ۴۰،۰۰۰ تا ۵۱۰۰۰ بیتکوین در اختیار داشته باشد.

در اواخر ماه ژانویه تسلا گزارش سالانه درآمد خود را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که سود این شرکت در سال ۲۰۲۰ معادل ۷۲۱ میلیون دلار بوده است.

ارسال نظر