اتحادیه اروپا ممنوعیت رمزارزهای اثبات کار را تصویب نکرد

روز گذشته، (14 مارس 2022) پارلمان اتحادیه اروپا نسخه‌ای از چارچوب نظارتی را تصویب کرد که ممنوعیت ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) را شامل نمی‌شود.

اتحادیه اروپا ممنوعیت رمزارزهای اثبات کار را تصویب نکرد

ممنوعیت رمزارزهای اثبات کار تصویب نشد

روز دوشنبه، اعضای کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اتحادیه اروپا، به نسخه‌ای از قانون بازارهای دارایی‌های رمزارزی (MiCA) که تمام ارزهای دیجیتال قابل استخراج با اثبات کار را در اروپا ممنوع می‌کرد، رأی دادند.

این تسکین خاطر بزرگی برای فعالان صنعت رمزارزها بود؛ چرا که نمایندگان این صنعت قبلا در مورد تبعات یک سناریو قانون‌گذاری سختگیرانه هشدار داده بودند.

MiCA یک چارچوب نظارتی 126 ماده‌ای و طرح دقیقی برای اجرای آن‌ها توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. پیش‌نویس آن نیز توسط کمیسیون اروپا در سال 2020 به‌عنوان بخشی از استراتژی مالی دیجیتال این سازمان معرفی شد.

این چارچوب، طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با رمزارزها را از جمله وضعیت تمام ارزهای اصلی و استیبل کوین‌ ها، استخراج و پلتفرم‌های مبادله، پوشش می‌دهد. اما برخی حوزه‌ها مانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توکن‌های امنیتی، NFTها و دیفای را شامل نمی‌شود.

دو نسخه پیش‌نویس MiCA

نکته بسیار مهم جلسه روز دوشنبه پارلمان، اختلاف بین دو نسخه از این پیش‌نویس بود که در این جلسه به رأی‌گیری گذاشته شد. یکی از آنها حاوی متنی است که می‌تواند هرگونه فعالیت با رمزارزهایی را که به پروتکل اثبات کار (Pow) متکی هستند، ممنوع اعلام کند. این بخش از پیش‌نویس، صادرکنندگان ارزهای دیجیتال را ملزم به ارائه طرح دقیقی برای مطابقت با استانداردهای زیست‌محیطی می‌کرد.

انتخاب نسخه متعادل‌تر MiCA

نسخه متعادل‌تر MiCA که اکنون در رأی‌گیری انتخاب شد، شامل هیچ‌گونه ممنوعیتی برای استخراج اثبات کار نیست. در عوض، کمیسیون اتحادیه اروپا، سازمان اجرایی اتحادیه اروپا را هدایت می‌کند تا قانونی را تا تاریخ ژانویه 2025 برای استخراج رمزارزها ارائه دهد.

بیشتر بدانید: قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه ضروری است

ارسال نظر