بیت کوین روند قیمت سه ماه آخر سال 2020 خود را تکرار خواهد کرد

بیت کوین هفته جدیدی را با موانع متعدد اما با حمایت داخلی قوی آغاز کرده است. آیا مقاومت قدیمی 50 هزار دلاری در نهایت سقوط خواهد کرد؟

بیت کوین روند قیمت سه ماه آخر سال 2020 خود را تکرار خواهد کرد

یک رویداد اصلاحی که اکنون در سومین ماه خود است، بسیاری را از بیت کوین ناامید کرده است، اما تعداد فزاینده‌ای از تحلیلگران ادعا دارند که ممکن است به‌زودی شرایط برای بازپس‌گیری روند صعودی میسر شود.

با توجه به افزایش تورم و علنی شدن بحث استخراج بیت کوین توسط قانون‌گذاران آمریکایی در هفته آتی، نکات زیادی در مورد بیت کوین وجود دارد که باید آن‌ها را بررسی کنیم.

با این وجود، احساس می‌شود که بیت‌کوین در نقطه‌ای است که می‌تواند مانند دفعات قبلی، هنگامی که اقتصاد کلان کمترین انتظار را از آن دارد، شگفتی ایجاد کند.

در این مطلب، پنج عاملی که در بررسی روند قیمت بیت کوین در هفته آینده بسیار مهم هستند را تحلیل خواهیم کرد.

بیت کوین سطح هفتگی حیاتی خود را حفظ کرد

در شروع هفته، بیت کوین علاقه‌ای به مقابله با سطوح مقاومت محلی از خود نشان نداده است. پس از پایان هفته در روند قیمت محدوده‌ای، بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه سطوح پایینی پایین‌تری را ثبت کرده و در عین حال از مناطق کلیدی در حدود 44 هزار دلار دوری می‌کند.

با این حال، بیت کوین توانست هفته را دقیقا در نقطه مهمی که توسط معامله‌گر و تحلیلگر محبوب، Rekt Capital برای کمک به حرکت صعودی تشخیص‌داده‌شده بود، به پایان برساند.

او در روز یکشنبه همراه نمودار قیمت زیر نوشت: «بسته شدن کندل هفتگی بالای 43،100 دلار نشانه خوبی برای تأیید ادامه روند صعودی بیت کوین از این نقطه خواهد بود. اگر بیت کوین موفق شود این سطح را به حمایت تبدیل کند، می‌توانیم انتظار ورود به محدوده 43،100 تا 51،800 دلار را داشته باشیم.»

مجلس آمریکا درباره «پاک‌سازی» استخراج رمزارزها بحث خواهد کرد

در این هفته به روش‌های مختلف موضوع تورم به بازارها و سیاست آمریکا بازگشته است. در این میان، هجوم تازه‌ای از سر تیترها در مورد نحوه ضربه‌زدن تورم به مصرف‌کنندگان و بالاترین شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در 40 سال گذشته، به محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آسیب رسانده است.

هفته گذشته گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که افزایش 7 درصدی CPI باعث می‌شود که فدرال رزرو تنها در سال 2022، حداقل 4 نرخ کلیدی بهره را افزایش دهد. این امر به نوبه خود فشار بیشتری را بر مصرف‌کنندگان خسته وارد خواهد کرد.

در هفته آینده قانون‌گذاران آمریکایی در مورد تأثیرات زیست‌محیطی استخراج ارزهای دیجیتال بحث خواهند کرد. با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از نرخ هش بیت کوین اکنون در آمریکا قرار دارد، هرگونه سیاست سخت‌گیرانه‌ای تأثیرات بسزایی خواهد داشت. تکرار واقعه خروج استخراجگران چین در ماه می 2021 و تأثیر آن بر نرخ هش و امنیت شبکه، مورد استقبال هیچ‌کس قرار نخواهد گرفت.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، نرخ هش اکنون به بالاترین حد خود بازگشته و به طور کامل از رویدادهای سال گذشته بهبودیافته است.

جلسه استماع کمیته فرعی نظارت و تحقیقات قرار است روز پنجشنبه با عنوان «پاک‌سازی ارزهای دیجیتال: تأثیرات انرژی بلاک چین‌ها» برگزار شود.

آتش بیت کوین تقریبا خاموش است

نوسانات بیت کوین به پایین‌ترین حد چندساله خود رسیده است که آن را برای پذیرش به‌عنوان یک دارایی اصلی مناسب می‌کند، اما بسیاری از فعالان انتظار دوام این موضوع را ندارند.

بر اساس شاخص نوسان بیت کوین (Bitcoin Volatility Index) که انحراف معیار بازده روزانه بیت کوین را برای 30 و 60 روز گذشته محاسبه می‌کند، بیت کوین با نوسان 2.63 درصد، از نوامبر 2020 کمترین نوسان را نشان داده است.

بنابراین، تغییرات قیمت فعلی مشابه رشد پس از شکستن قیمت 20 هزار دلاری خود در سال 2017 است.

برای تاجر، کارآفرین و سرمایه‌گذار باب لوکاس (Bob Lucas)، اکنون صحنه برای تکرار احتمالی آن رویدادها آماده شده است.

او اظهار داشت که معامله‌گران مشتقات که پیش از اوج 69 هزار دلاری، احتمالا خیلی ناامید هستند. «زمانی که همه در سپتامبر و اکتبر برای چرخه فوق‌العاده بیت کوین به‌صورت عمده قراردادهای اختیار معامله را می‌خریدند را به یاد دارید؟ تمام آن‌ها احتمالا بیش از 80 درصد در ضرر هستند.»

درحالی‌که پس از ریزش‌های ماه دسامبر حرکت‌های هیجان‌انگیز قیمت هنوز ظاهر نشده‌اند، اما اکنون به لطف غیرقابل‌دسترس شدن عرضه بیت‌کوین، احتمال آن‌ها بیشتر است.

مایلز جوهال (Miles Johal)، مفسر بازار استدلال کرد: «با به اوج رسیدن عرضه غیرنقدی برای این چرخه، بیت‌کوین اساسا آتش خاموشی است که با بنزین پوشانده شده است. کوچک‌ترین بویی از تقاضا شعله‌های خروشان را به همراه خواهد داشت.»

علاقه کلی به بیت کوین از اوایل 2021 بسیار کم شده است

در میان پرسش‌هایی درباره عدم حضور سرمایه‌گذاران خرده حتی پس از کاهش 40 درصدی قیمت، داده‌های جدید نشان می‌دهد که در حدود یک سال اخیر، این بخش در واقع علاقه نسبتا کمی به بیت کوین داشته است.

یکی از تحلیلگران Glassnode که اعضای جدید بلاک چین را رصد می‌کند، نشان داد که بیت‌کوین واقعا از ژانویه 2021 تا چه حد از نظر پذیرش خرده آرام بوده است. نگاهی به میانگین متحرک نمایی 30 روزه (EMA) تعداد اعضای جدید بلاک چین، نشان می‌دهد که آخرین افزایش عمده در شروع سه ماه اول سال گذشته بوده است.

علیرغم ثبت دو اوج قیمت جدید از آن زمان، تعداد اعضای جدید بلاک چین کاهش‌یافته و به نرخ‌های استانداردی که معمولا پس از اوج وند صعودی مشاهده می‌شود، بازگشته است.

تحلیلگر Glassnode در توییتر توضیح داد: «بازارهای نزولی و صعودی بیت کوین دارای مشخصات فعالیت بلاک چین متمایزی هستند. از لحاظ فعالیت، آخرین روند صعودی در ژانویه 2021 به پایان رسید. از آن زمان تاکنون بیت کوین آرام بوده است.»

این داده‌ها نشان می‌دهد که حتی باوجوداینکه بیت کوین به اوج‌های جدید رسیده و فعالیت‌های سازمانی قوی باقی‌مانده است، چگونه سرمایه‌گذاران معمولی بیت کوین را فراموش کرده‌اند.

سطح علاقه کاربران گوگل نیز این روند را تأیید کرد. نرخ جستجوی «بیت کوین» در سراسر جهان به سطوح معمول در دسامبر 2020 رسیده است.

ترس، ترس، ترس!

«ترس شدید» سال نوی بیت‌کوین همچنان ادامه دارد و اگر تحلیل داده‌های بلاک چین صحیح باشد، قرار است ترس احساس غالب باقی بماند.

با توجه به شاخص ترس و طمع کریپتو که احساسات بازار را از طریق بسیاری از عوامل اندازه‌گیری می‌کند تا نحوه عملکرد معامله‌گران را در یک نقطه قیمت معین ارزیابی کند، شرایط برای بیت کوین ترسناک است.

از اواخر دسامبر، این شاخص وضعیت موجود را به‌عنوان «ترس شدید» توصیف کرده است و تاکنون هیچ حرکت قیمتی نتوانسته آن را تغییر دهد.

به طور مشابه، داده‌های مربوط سود و ضرر بیت کوین‌های جابه‌جا شده نیز نشان می‌دهد که در میان تراکنش‌ها ترس و دلسردی وجود دارد و سود بسیار کمی دیده می‌شود.

چنین رفتاری در طول افت قیمت رایج است و تابستان سال 2021 نیز که بیت کوین به 30 هزار دلار رسید نیز مشاهده شد.

کاربر محبوب توییتر، On Chain College نیز با ارائه شاخص نسبت سود و زیان واقعی Glaasnode اظهار داشت: «این شاخص واقعی ترس و طمع است.

ارسال نظر