جنبش جدید چشم لیزری در توییتر؛ حمایت از بیتکوین تا قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار

رسانه کلیک - ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا که اوایل سال جاری ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرده است، به ترند جالب استفاده از عکس پروفایل توییتر پیوسته است که در آن، یک زن با چشم‌های قرمز درخشان و بیتکوین در پشت زمینه ایستاده است.

جنبش جدید چشم لیزری در توییتر؛ حمایت از بیتکوین تا قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار

سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) سناتور آمریکایی که دارنده بیتکوین است و در کمیته بانکی سنا حضور دارد نیز از این عکس استفاده می‌کند: عکس واقعی خود با چشمان قرمز درخشان.

این افراد به طرفداران بیتکوین نظیر ملتم دمیرورز (Meltem Demirors) مدیر اجرایی CoinShares و مایکل سیلور (Michael Saylor) مدیرعامل MicroStrategy پیوسته‌اند که از عکس خود با چشم‌های قرمز درخشان و یا چشمان لیزری به عنوان عکس پروفایل استفاده کرده‌اند.

جریان چشمان لیزری چیست؟

نیراج آگراوال (Neeraj Agrawal) سرپرست ارتباطات بخش ارزهای دیجیتال Coin Center گفته است:

این عکس به معنای فعالسازی و افزایش سطح خاصی از قدرت است. همانند هنگامی که چشم یکی از شخصیت‌های فیلم‌ها می‌درخشد.

طرفداری بیت کوین - هشتگ چشم لیزری ها

طبق اطلاعات وبسایت Know Your Meme، استفاده از شخصیت‌هایی با چشم‌های درخشان ابتدا پس از عرضه بازی رایانه‌ای Mass Effect 2 در سال ۲۰۱۰ به طور گسترده استفاده شد. هنگامی که دشمنان در این بازی توسط موجود دیگری تحت کنترل قرار می‌گرفتند، چشم آنها به رنگ زرد می‌درخشید. مردم با افزودن نوشته "تحت کنترل مستقیم" meme جدیدی را در اینترنت ایجاد کردند.

این موضوع مدت زیادی طول کشید تا به عرصه بیتکوین نیز راه یابد اما در تاریخ ۱۵ فوریه، گرگ زای (Greg Zaj) پادکستر ارزهای دیجیتال با اشاره به بیتکوین که قیمت آن در حال حاضر تقریبا ۵۵,۰۰۰ دلار است و در مسیر رسیدن به قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار قرار دارد، توییت کرد: #LaserRayUntil100K

گفتنی است که این میم باعث شده اکثر افراد معروف جامعه کریپتو پروفایل توییتر خود را به چشمان لیزری تغییر دهند و به این جنبش بپیوندند.

مگدالنا گرونوسکا (Magdalena Gronowska) از Quadriga گفته است:

هشتگ #LaserRayUntil100K برای دور هم جمع شدن طرفداران بیتکوین و جشن گرفتن قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار است.

وی در خصوص اینکه آیا تا رسیدن قیمت بیتکوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار، عکس پروفایل توییتر خود را با همان چشم‌های قرمز درخشان حفظ می‌کند یا خیر گفت:

بله برای چند ماه این عکس باقی می‌ماند.

با توجه به میزان افزایش قیمت بیتکوین که از ابتدای سال تاکنون ۹۱ درصد افزایش یافته است، رسیدن به قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار ممکن است مدت زیادی طول بکشد.

ارسال نظر