حمایت از «شهر بیت کوین» السالوادور با 1 میلیارد دلار اوراق قرضه

شرکت‌های برجسته ارزهای دیجیتال از جمله صرافی Bitfinex و Blockstream در توسعه شهر بیت کوین السالوادور مشارکت فعال خواهند داشت.

حمایت از «شهر بیت کوین» السالوادور با 1 میلیارد دلار اوراق قرضه

السالوادور همچنان در حرکت پذیرش بیت کوین پیش‌گام است. نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور این کشور اخیرا راه‌اندازی «شهر بیت کوین» را به‌صورت رسمی اعلام کرد. به گفته وی، تأمین مالی این پروژه در ابتدا از طریق 1 میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین انجام خواهد شد.

این اقدام اولین‌بار توسط ابوکیله در کنفرانس هفته بیت کوین السالوادور اعلام شد و هدف آن افزایش پذیرش مردمی از بیت کوین و افزایش مشارکت شهروندان بود.

رئیس‌جمهور السالوادور در توییتر خود نوشت: «در شهر بیت کوین ما آموزش دیجیتال و همراه با فناوری خواهیم داشت. انرژی زمین گرمایی برای کل شهر و حمل‌ونقل عمومی کارآمد و پایدار.»

توسعه شهر بیت کوین شاهد مشارکت فعال شرکت‌های برجسته از جمله صرافی ارزهای دیجیتال Bitfinex و Blockstream خواهد بود. به گفته مدیر ارشد فناوری Bitfinex، این صرافی با راه‌اندازی یک پلتفرم اوراق بهادار برای نگهداری اوراق قرضه بیت کوین، از طرح شهر بیت کوین السالوادور حمایت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور السالوادور عقیده دارد شهر بیت کوین به یک شهر کاملا کاربردی با مناطق مسکونی، مراکز خرید، رستوران‌ها، یک بندر و «همه چیز پیرامون بیت کوین» تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، ساکنان فقط مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند که به گفته ابوکیله برای پرداخت اوراق مشارکت شهرداری و مابقی برای زیرساخت‌های عمومی و نگهداری شهر استفاده خواهد شد.

در این کنفرانس، سامسون مائو، مدیر ارشد امنیت Blockstream، تحقق‌پذیری منابع 1 میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین را توضیح داد: «با مشارکت Bitfinex، آن‌ها نهنگ‌های زیادی را دارند. مشکلی در جمع‌آوری 1 میلیارد دلار برای اوراق نمی‌بینم.»

مائو همچنین به شهروندان اطلاع داد که 500 میلیون دلار اوراق قرضه بیت کوین مشمول یک دوره قفل شدن پنج‌ساله خواهد شد. این موضوع عملاً سرمایه را از گردش جهانی خارج می‌کند. علاوه بر این، وی توضیح داد که چگونه افزایش 10 برابری طرح‌های مشابه از سوی کشورهای دیگر، در نهایت نیمی از 21 میلیون سرمایه بازار بیت‌کوین را از چرخش خارج خواهد کرد.

اندکی پس از پذیرش مردمی بیت کوین، دولت السالوادور دست به سرمایه‌گذاری مجدد سودهای محقق نشده در پروژه‌های مختلف زیرساختی زده است.

در اوایل نوامبر، ابوکیله اعلام کرد که از مازاد به‌دست‌آمده از حساب سپرده بیت کوین ایالت برای ساخت 20 مدرسه جدید استفاده خواهد شد.

دولت السالوادور در اواسط ماه اکتبر نیز 4 میلیون دلار از سود سپرده بیت کوین خود را برای ساخت یک بیمارستان دامپزشکی جدید در پایتخت این کشور، سن سالوادور سرمایه‌گذاری کرد.

ارسال نظر