هشدار دادستان کل کشور: فعلا رمزارز نخرید

دادستان کل کشور از تشکیل کمیته مشترک رسیدگی به وضعیت بورس خبر داد و به مردم توصیه کرد تا زمانی که تکلیف رمزارزها به موجب قانون و از منظر قانونی مشخص نشده، وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند.

هشدار دادستان کل کشور: فعلا رمزارز نخرید

به موضوع بورس رسیدگی می‌شود

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در حاشیه بازدید از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، درباره دستور رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به تخلفات بورس گفت: «کمیته مشترکی برای رسیدگی به موضوع بورس، با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور در حال شکل‌گیری است. ما در چارچوب مقررات، تکالیف و وظایف قانونی، به صورت مشترک کار را انجام خواهیم داد و امیدوارم تا زمان معینی آن را به سرانجام برسانیم.»

او افزود: «دولت سیزدهم برای رفع مشکل بورس اهتمام دارد و به طور قطع می‌توانیم با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و مسئولانی که جدیدا در سازمان بورس مشغول به فعالیت شدند، نسبت به گذشته بررسی‌های لازم را انجام دهیم و با کسانی که احتمالا مرتکب تخلف شده‌اند، برخورد کنیم.»

مردم فعلا در رمزارزها سرمایه گذاری نکنند

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی وضعیت رمزارزها بیان کرد: «متاسفانه امروز رمزارزها موجب آسیب شده است و عده‌ای از مردم به دلیل عدم توجه به عواقب آن، دچار مشکل می‌شوند و احیانا توسط افراد کلاهبردار به دام می‌افتند.»

او با اشاره به پرونده کریپتولند خاطرنشان کرد: «درباره رمزارزها مکاتباتی با بانک مرکزی و مجلس انجام داده‌ایم تا وضعیت رمزارزها را برای مردم مشخص کنند.»

منتظری تاکید و توصیه کرد: «مردم تا زمانی که تکلیف رمزارزها به موجب قانون و از منظر قانونی مشخص نشده است، وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند. زیرا بسیاری از مردم که در این معرکه وارد شدند، دچار مشکل شدند. در این بحث هم سرمایه مردم از بین می‌رود و هم پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود.»

منبع: ایرنا

ارسال نظر