درآمد استخراج‌گران بیت‌کوین، از ریزش بیشتر جلوگیری خواهد کرد

هزینه فعلی تولید هر بیت‌کوین برای استخراج‌گران حدود 34 هزار دلار است. با احتساب هزینه تراکنش‌ها، استخراج‌گران نباید نگران چالش سطح حمایت 40 هزار دلاری باشند.

درآمد استخراج‌گران بیت‌کوین، از ریزش بیشتر جلوگیری خواهد کرد

کسب‌وکار استخراج بیت‌کوین در سطوح قیمت فعلی از همیشه بزرگ‌تر است و داده‌های جدید نشان می‌دهد که فروش انبوه بیت‌کوین توسط استخراج‌گران، واقعا چقدر بعید است.

همان‌طور که کاربر محبوب توییتر @venturefounder در 14 ژانویه اشاره کرد، حتی با قیمت 42 هزار دلار، بیت‌کوین هنوز هم حدود 20 درصد بالاتر از قیمت تمام شده استخراج‌گران معامله می‌شود.

با وجود ریزش 27 هزار دلاری از اوج خود، بیت‌کوین برای استخراج‌گران جذاب‌تر از همیشه است. نرخ هش یا هش‌ریت که تخمینی از کل قدرت پردازش اختصاص داده شده به استخراج بیت‌کوین است، در این هفته به بالاترین حد خود رسیده است.

نرخ هش یا هش ریت بیت کوین نمودار نرخ هش یا هش‌ریت بیت‌کوین

در همین حال، آن‌هایی که نگران بودند کاهش قیمت بیت‌کوین استخراج‌کنندگان را برای فروش تحت فشار قرار دهد، از طریق داده‌هایی که قیمت سربه‌سر شدن بیت‌کوین را بسیار پایین‌تر از سطوح فعلی اعلام کرد، تضمین تازه‌ای دریافت کردند.

با استناد به شاخص هزینه تولید بیت‌کوین از چارلز ادواردز (Charles Edwards)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Capriole، قیمت سربه‌سر شدن یا هزینه تولید هر بیت‌کوین در حال حاضر 34 هزار دلار است.

او اعلام کرد: «بدترین ریزشی که بیت‌کوین تابه‌حال تجربه کرده، به دلیل تسلیم شدن استخراج‌گران بوده است (دسامبر 2018، مارس 2020). زمانی که قیمت بیت‌کوین کمتر از هزینه‌های تولید آن شود، خطر تسلیم شدن استخراج‌گران و فروش عمده را خواهیم داشت.»

به این ترتیب، به دلیل سودآوری و همچنین چشم‌انداز آینده سرمایه‌گذاری، هیچ دلیلی وجود ندارد که استخراج‌گران بخواهند بیت‌کوین خود را بفروشند.

ادواردز در پستی از سال 2019، در مورد شاخص خود اشاره کرد که کارمزد تراکنش‌های اعطایی به استخراج‌گران، آن‌ها را در مورد ریزش قیمت نقدی بیت‌کوین بیشتر محافظت می‌کند.

از لحاظ تاریخی، هزینه برق موردنیاز برای تولید یک بیت‌کوین، کف قیمتی را در بازار مشخص کرده است.

استخراج‌گران نظر خود را با کیف پولشان اعلام می‌کنند!

در مقایسه با دوران اوج قیمت، استخراج‌گران در این ماه و ماه گذشته به‌جای فروش بیت‌کوین، آن را به طور انبوه جمع‌آوری و انباشت کرده‌اند.

این موضوع بیانگر یک ترازنامه سالم است و نشان می‌دهد که ترس از مشکلات اقتصادی آینده، در حال حاضر بر بخش استخراج سنگینی نمی‌کند. از سوی دیگر، تخمین بدترین شرایط در میان تحلیلگران محبوب، قیمتی پایین‌تر از 30 هزار دلار را امکان‌پذیر نمی‌داند.

ارسال نظر