رشد صبحگاهی بیت کوین و اتریوم همراه با بهبود بازار

با فتح سطح 42 هزار دلاری توسط بیت کوین و رسیدن اتریوم به 2800 دلار، نمودار قیمت رمزارزهای پیشرو بازار دوباره رنگ سبز به خود گرفتند.

رشد صبحگاهی بیت کوین و اتریوم همراه با بهبود بازار

بازار رمزارزها در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه (18 اسفند 1400) قدرت‌نمایی کردند و دو ارز دیجیتال برتر بازار، بیت کوین و اتریوم رشد قابل‌توجهی از خود نشان دادند.

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار، بیت کوین در حدود ساعت 6 صبح امروز موفق شد به سطح قیمت 42 هزار دلاری برسد و رشدی بیش از 8 درصدی را ثبت کند.

اتریوم نیز از این روند صعودی عقب نماند و توانست با رشدی 7 درصدی به سطح 2800 دلار برسد.

این حرکت قیمت صعودی در دورانی که تمام بازارهای مالی به جنگ روسیه و اوکراین واکنش نشان می‌دهند، کمی عجیب بود. در روز دوشنبه قیمت بیت کوین تا 37،387 و اتریوم نیز تا 2467 دلار پایین آمده بودند. از قیمت‌های روز دوشنبه تا سطوح امروز، بیت کوین و اتریوم به ترتیب 12.85 و 13.49 درصد رشد داشته‌اند.

در حال حاضر، سهم بیت کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال 41.3 درصد و سهم اتریوم نیز کمی بیش از 17 درصد است. بازار گسترده رمزارزها نیز در 24 ساعت گذشته حدود 7.7 درصد رشد داشته است و ارزش کل آن از 1.7 تریلیون دلار به 1.9 تریلیون دلار رسیده است.

به جز بیت کوین و اتریوم، دیگر رمزارزهای حاضر در لیست 10 ارز برتر بازار نیز در ساعات اخیر رشدهایی داشته‌اند. اولنچ (AVAX) 8 درصد رشد داشت و قیمت آن حدود 78 دلار است. قاتلان اتریوم، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) نیز به ترتیب 4 و 8 درصد افزایش قیمت داشتند.

بااین‌حال، بزرگ‌ترین برنده بازار در روز گذشته، توکن بومی شبکه ترا (Terra)، لونا (LUNA) بود. دومین شبکه بزرگ دیفای در 24 گذشته، رشد فوق‌العاده 20 درصدی را رقم زد و اکنون حدود 97 دلار مبادله می‌شود.

علت جهش بازار چه بود؟

به نظر می‌رسد معکوس شدن روند در روز گذشته به علت لورفتن بیانیه مطبوعاتی وزیر خزانه‌داری آمریکا (Janet L. Yellen) است. این بیانیه اهداف دولت آمریکا برای حکومت در این صنعت را نشان می‌دهد.

این خبر قرار بود در روز چهارشنبه منتشر شود، اما به‌اشتباه در روز سه‌شنبه حدود ساعت 6 به‌وقت محلی در سایت این وزارت‌خانه منتشر شد. در حال حاضر این بیانیه از سایت حذف شده است، اما محتویات آن در اینترنت پخش شد و تأثیر خود را بر بازار گذاشت.

در این بیانیه اشاره شده است که دولت بایدن می‌خواهد رویکردی سازنده را به حوزه رمزارزها اتخاذ کند.

ارسال نظر