ریزش شدید ارزش روبل روسیه نسبت استیبل کوین تتر

روبل روسیه در روزهای اخیر حدود 30 درصد از ارزش خود را ازدست‌داده است. از سوی دیگر بانک مرکزی این کشور برای مقابله با تورم نرخ بهره‌های اصلی را دو برابر کرد.

ریزش شدید ارزش روبل روسیه نسبت استیبل کوین تتر

استیبل کوین متصل به دلار تتر در تنها 5 روز نسبت به روبل روسیه 30 درصد افزایش قیمت داشته است که اثر جنگ روسیه و اوکراین را بر سیستم مالی سنتی نشان می‌دهد.

نمودار تتر - روبل روسیه نمودار قیمت تتر - روبل روسیه

داده‌های صرافی بایننس حاکی از آن است که روبل روسیه در حال تجربه‌کردن تورم است، زیرا جفت مبادلاتی تتر - روبل برای اولین بار در تاریخ به 105 روبل رسید.

پیش از این جهش، این بازار تقریبا نرخ ثابتی داشت و زیر 80 روبل ثباتی نسبی داشت. پس از آنکه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین افزایش پیدا کرد، کمیسیون اروپا برنامه خود را برای حذف بانک‌های روسی از شبکه سوئیفت اعلام کرد.

بانک مرکزی روسیه در یک اقدام فوری برای مقابله با تورم افزایش نرخ ارز خود، نرخ بهره اصلی را در 28 فوریه از 9.5 درصد به 20 درصد افزایش داد و آن را تقریبا دو برابر کرد. بانک مرکزی این کشور اعلام کرد: «افزایش نرخ بهره‌های کلیدی موجب افزایش حجم سپرده‌ها تا حد موردنیاز برای مقابله با کاهش ارزش و خطرات تورم خواهد شد. این امری ضروری برای محافظت از ثبات اقتصادی و ارزش سپرده مردم است.»

علاوه بر این، دولت روسیه همچنین از شرکت‌های خواسته است تا 80 درصد از درآمد ارز خارجی خود را برای مقابله با تهدیدات مربوط به یک ممنوعیت کامل مالی بین‌المللی، بفروشند.

از سوی دیگر، به دلیل ترس از ثبات ارز ملی، حجم معاملات رمزارزها در صرافی‌های اوکراینی بیش از 200 درصد افزایش یافته است.

بانک مرکزی اوکراین نیز محدودیت‌های نقدی از جمله محدودیت برداشت و ممنوعیت خرید و خروج ارز خارجی را در تمام کشور اجرا کرده است.

ارسال نظر