ریزش قیمت همزمان با آغاز معاملات صندوق ETF جدید بیت کوین

روز گذشته برای بیت کوین بسیار پرنوسان بود و صندوق ETF جدید VanEck نیز در مقایسه با رقبای خود عملکرد ضعیفی داشت.

ریزش قیمت همزمان با آغاز معاملات صندوق ETF جدید بیت کوین

صندوق VanEck که قیمت معاملات آتی (فیوچرز) بیت کوین را دنبال می‌کند، روز گذشته در میان تلاطم بازار راه‌اندازی شد. در این حین بیت کوین نیز برای اولین‌بار در دوهفته اخیر به زیر 60 هزار دلار سقوط کرد.

در زمان معاملات این صندوق، 38،398 سهم مبادله شد و اولین روز خود را به قیمت 59.73 دلار به پایان رساند. قیمت شروع این صندوق 60 دلار بود. به گفته VanEck دارایی تحت مدیریت این صندوق در پایان روز 9.6 میلیون دلار است.

این آغاز کار تلخ و شیرینی برای VanEck است. درخواست صندوق ETF بیت کوین این شرکت در بازار نقدی (Spot) روز جمعه توسط سازمان بورس و اوراق بهادار رد شد. این سازمان برای تصمیم خود به نگرانی‌ها در مورد تقلب و دست‌کاری در بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد. این صندوق از سال 2017 منتظر رای سازمان بود.

کایل دکروز، مدیر محصولات دارایی دیجیتال در VanEck، بعدازظهر سه‌شنبه به Decrypt گفت: «بدیهی است که ما از شنیدن تصمیم در مورد صندوق نقدی ناامید شدیم و همچنان به آن به‌عنوان محصول برتر نگاه می‌کنیم.»

وی افزود: «بااین‌حال، باتوجه‌به این تصمیم، ما احساس کردیم که مهم است که قرارگرفتن در معرض بیت کوین را برای سرمایه‌گذاران در یک صندوق تنظیم‌شده قابل معامله در بورس به بازار بیاوریم.»

در حالی که قیمت‌های بازار نقدی مربوط به ارزش واقعی یک دارایی در لحظه است، قراردادهای آتی قراردادهایی برای خرید دارایی در آینده با قیمت ثابت ذکر شده هستند. دکروز اضافه کرد که VanEck قصد دارد به کار برای ارائه یک محصول نقدی به بازار ادامه دهد، اما نمی‌توان حدس زد که چه زمانی این صندوق محقق خواهد شد.

در حال حاضر، ETF قراردادهای آتی بیت کوین این شرکت دو رقیب برای مبارزه دارد. صندوق ProShares ، اولین ETF قراردادهای آتی بیت کوین که موفق شد تأییدیه سازمان بورس و اوراق بهادار را به دست آورد، در روز اول معاملات خود با جمع‌آوری 1.1 میلیارد دلار رکورد زد و از آن زمان تا کنون در 1.05 میلیارد دلار ثابت مانده است.

صندوق بیت کوین شرکت Valkyrie که سه روز بعد از ProShares راه‌اندازی شد نیز حدود 50 میلیون دلار دارایی تحت مدیریت دارد.

در هنگام نوشتن این مطلب، بیت کوین تا حدی ریزش خود را جبران کرده و به قیمت 59،985 دلار مبادله می‌شود.

ارسال نظر