آمریکا: سرقت میلیون دلاری ارز دیجیتال کار کره شمالی است

بر اساس ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا، صدها میلیون دلار ارز دیجیتال توسط هکرهای کره شمالی از طریق یک بازی اینترنتی به سرقت رفته است.

آمریکا: سرقت میلیون دلاری ارز دیجیتال کار کره شمالی است

سرقت ارز دیجیتال از شبکه رونین

به گزارش کلیک و به نقل از ایرنا، رونین که یک شبکه ارزهای دیجیتالی است و به بازیگران این بازی آنلاین اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتالی خود را وارد این بازی یا از آن خارج کنند، گفته است که در تاریخ ۲۳ ماه مارس، ارز دیجیتالی به ارزش ۶۱۵ میلیون دلار به سرقت رفته است.

این یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های ارز دیجیتالی در تاریخ محسوب می‌شود.

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک بازی محبوب برای تجارت ارز دیجیتال است و به بازیکنان اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را به شکل حیوانات خانگی منتقل، یا آن‌ها را تجارت کنند.

تاکنون کسی مسئولیت این هک را بر عهده نگرفته، اما وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که یک آدرس ارز دیجیتالی را شناسایی کرده است که گروه هکر «لازاروس» وابسته به کره شمالی از آن استفاده کرده‌اند.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «واشینگتن از تکیه کره شمالی به اقدامات غیرقانونی برای تامین مالی برنامه‌های سلاح‌های کشتار جمعی و موشکی و فرار از تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل آگاهی دارد.»

گفته می‌شود شرکت لازاروس تحت کنترل اداره اطلاعات کره شمالی فعالیت می‌کند و پیش از این نیز این شرکت متهم به نقش داشتن در حملات باج‌افزار «وانا کرای» هک بانک‌های بین‌المللی و همچنین حمله سایبری به شرکت سونی در سال ۲۰۱۴ شده بود.

همچنین بخوانید: تامین هزینه تسلیحات کره شمالی با حملات سایبری به صرافی‌های ارز دیجیتال

ارسال نظر