سقوط بیت کوین تا کجا می‌رسد؟

در طول هفته پیش، بیت کوین بیش از ۸ درصد کاهش داشته و سقوط آن به ۵۰ درصد از بالاترین رکورد سال گذشته رسیده است.

سقوط بیت کوین تا کجا می‌رسد؟

به نقل از کریپتو، اتریوم نیز با کاهش ۵ درصدی هفته را به پایان رسانده و کوین‌های جدیدتر مانند سولانا، تترا و اولانچ نیز بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده‌اند.

اقتصاد کلان جهانی مقصر اصلی این تلاطم در بازار ارزدیجیتال است. دولت‌ها در سرتاسر جهان تحت تاثیر تورمی که در ۴۰ سال گذشته نظیر آن دیده نشده است، قرار گرفته‌اند و بانک‌های مرکزی برای رفع این مشکل اقداماتی مانند افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه‌های خود انجام می‌دهند.

متاسفانه، این به معنای از بین بردن کاسه پانچ پول ارزان است که در طول دهه‌ها، افزایش قیمت سهام و املاک را به همراه داشته است.

نتیجه آن از بین رفتن سهام و ارزش ارزهای دیجیتال (بیت‌کوین نسبت به گذشته با نزدک ارتباط نزدیکتری دارد) و ترس در میان سرمایه‌گذاران بوده است. در همین حال، رویدادهای جهانی دیگر از جنگ در اوکراین تا قرنطینه‌های جدید کووید در چین به فروش بیشتر دامن می‌زند و بر احساس ناراحتی می‌افزاید.

بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و به‌ویژه بیت‌کوین‌ دوست دارند باور کنند که وقتی دنیای مالی به جهنم می‌رود، بلاک‌چین‌ها یک واقعیت مالی جایگزین را ارائه می‌کنند، اما واضح است که هنوز اینطور نیست. کریپتو به اندازه هر چیز دیگری مستعد شوک‌های کلان اقتصادی است.

در همین حال، خود صنعت کریپتو به حبابی تبدیل شده که در انتظار ظهور است اما قتل عام کنونی که ما شاهد آن هستیم باید دلیلی برای خوش‌بینی باشد.

تحلیلگر این گزارش می‌گوید: از زمان تولد بیت‌کوین، صنعت کریپتو با رونق دیدنی و به دنبال آن سقوط‌های دردناک شناخته شده است. اگر تاریخ تکرار شود و من شرط می‌بندم که تکرار می‌شود، رکود قریب‌الوقوع به عنوان پاکسازی سالم و راه‌اندازی مجدد صنعت عمل خواهد کرد.

این همان چیزی است که در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد، زمانی که قیمت بیت‌کوین به رقم پیشین ۱۲۰۰ دلار رسید و پس از آن سقوط کرد. سال‌ها طول کشید تا دوباره به آن سطح بازگشت اما در این میان، اتفاق قابل توجهی رخ داد؛ گروه‌های اختصاصی تلاش کردند و یک سری نوآوری ایجاد شد که صنعت را متحول کرد. در زمان رونق بعدی در سال ۲۰۱۶، رمزارزها از بیت‌کوین و تعداد انگشت‌شماری آلتکوین مانند لایت‌کوین و ریپل به قراردادهای هوشمند، توکن‌های ابزار و آینده چند زنجیره‌ای تبدیل شده بودند.

اتفاق مشابهی پس از سقوط در سال ۲۰۱۸ نیز رخ داد. هنگامی که کریپتو در سال ۲۰۲۱ غوغا کرد، این فناوری عمیقا تغییر کرده بود. مجموعه‌ای از پلت‌فرم‌های شیک NFT کریپتو کیتی‌هایی که در دوران قبلی رونقی نداشتند را تحت‌الشعاع قرار داده بودند، دائو ها به‌طور واقعی شروع به کار کردند و کل صنعت بسیار پیچیده‌تر شده بود.

قرار است دوباره این اتفاق بیفتد. درست مانند گذشته، دلتنگی‌ها و مزاحم‌ها به سمت چیزهای درخشان دیگری حرکت می‌کنند، در حالی که معتقدان واقعی رمزنگاری باقی می‌مانند تا زمینه را برای عصر بعدی Web۳ فراهم کنند.

پیش‌بینی اینکه دوره بعدی دقیقا چگونه خواهد بود دشوار اما شرایط خوب این است که کریپتوها دارای هزینه‌های پایین گس خواهند بود، گزینه‌های لایه ۲ با کاربری آسان ارائه می‌شوند و دوران NFT‌ هایی است که به هسته صنایع موسیقی و سرگرمی می‌روند. آینده‌ای سرگرم کننده تصور می‌شود به شرطی که توان داشته باشید که زمستان رمزنگاری دیگری را پشت سر بگذارید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۵۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۰۱ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۱.۳۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۹ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲.۳۶میلیارد دلار است که ۳۰.۸۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۱.۹۴ میلیارد دلار است که ۱۱.۶۶درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

هم‌اکنون حجم تمام سکه‌های پایدار ۹۶.۳۴ میلیارد دلار است که ۹۴.۱۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: بازار رمزارز مجددا قرمزپوش شد | افت قیمت کوین های مشهور

منبع: ایسنا

ارسال نظر