سقوط قیمت رمزارزها هم‌زمان با بالاگرفتن تنش میان روسیه و اوکراین

با بیشترشدن خطر درگیری میان روسیه و اوکراین در مرز دو کشور،‌ وضعیت در بازار جهانی سهام و ارزهای دیجیتال از روز گذشته نزولی بوده است. علاوه بر این،‌ بسیاری از تحلیلگران معتقدند که فشار نزولی موجود در بازار بیت کوین، تا چند ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

سقوط قیمت رمزارزها هم‌زمان با بالاگرفتن تنش میان روسیه و اوکراین

به گزارش کوین دسک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا،‌ روز جمعه از شهروندان آمریکایی ساکن اوکراین خواست تا هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند. بایدن هشدار داده است که هر لحظه امکان شروع درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین وجود دارد. رئیس‌جمهور آمریکا اعزام نیروی نظامی به خاک اوکراین را رد کرده و این در حالی است که روسیه در حال آماده‌سازی نیروهای خود برای آغاز یک درگیری احتمالی در اروپای شرقی است.

قیمت بیت کوین در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵ درصد کاهش یافته است. اتریوم و سولانا نیز هر کدام به ترتیب سقوطی ۴ و ۷ درصدی را تجربه کرده‌اند. هم‌زمان با سقوط قیمت ارزهای دیجیتال ، ارزش سهام شرکت‌های فعال در بازار بورس نیز با ریزش مواجه شد و این در حالی بود که قیمت طلا و دلار آمریکا در بازارهای جهانی افزایش یافت. گفتنی است که از ابتدای امروز وضعیت بازار تا حدودی تثبیت شده است.

موقعیت فعلی شاخص‌های تکنیکال بیت کوین عمدتاً خنثی است. ناحیه بین ۴۰٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ دلار همچنان به‌عنوان حمایت و سطح ۴۶٬۰۰۰ دلار همچنان به‌عنوان مقاومت پیش روی قیمت عمل می‌کند.

جیسون پاگولاتوس (Jason Pagoulatos)، یکی از تحلیلگران مجموعه دِلفی دیجیتال (Delphi Digital)،‌ گفته است که در طول ۱۰ روز گذشته بیشتر معاملات بیت کوین در محدوده قیمتی بین ۴۱٬۰۰۰ تا ۴۱٬۵۰۰ دلار انجام شده است.

تحلیلگر دلفی دیجیتال می‌گوید: «اگر حمایت این سطح (۴۱٬۰۰۰ تا ۴۱٬۵۰۰ دلار) از دست برود، قیمت به سمت سطوحی حرکت خواهد کرده که بیشتر معاملات در آنها انجام شده است؛ محدوده‌ای که اکنون در ۳۸٬۵۰۰ دلار قرار دارد.»

رشد تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال

نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال این هفته به بالای ۴۰ درصد رسید. معامله‌گران معمولاً در جریان سقوط قیمت ارزهای دیجیتال،‌ پول بیشتری وارد بازار بیت کوین می‌کنند؛ چراکه سرمایه‌گذاری در بیت کوین در مقایسه با آلت کوین‌های بازار ریسک کمتری دارد.

در جریان سقوط بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ میلادی،‌ نرخ تسلط بیت کوین از کف ۳۵ درصدی به ۷۲ درصد افزایش یافت. در طول سال ۲۰۲۱ هم با داغ‌شدن بازار آلت کوین‌ها، این نرخ به مرور ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که بازار بیت کوین برای چند ماه دیگر تحت‌فشار خواهد بود.

مؤسسه سرمایه‌گذاری نیویورک دیجیتال (NYDIG)، در گزارش این هفته خود نوشته است: «پس از سقوط بازار در بهار سال گذشته،‌ حدود ۶ ماه طول کشید تا بیت کوین قیمت خود را بازیابی کند. اگر قرار باشد بازیابی بازار این بار هم به همان اندازه طول بکشد،‌ برای رسیدن به قیمت‌های قبلی باید تا ماه مه (اردیبهشت) منتظر بود.»سلطه بازار بیت کوین

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر