شاخص بازار آتی بیتکوین به 13 میلیارد دلار رسید

رسانه کلیک- باتوجه به افزایش علاقه‌مندان به بازار بیتکوین، انتظار می‌رود معاملات آتی بیتکوین فراتر از حد انتظار رشد کند و به بالاترین رکورد خود دست یابد.

شاخص بازار آتی بیتکوین به 13 میلیارد دلار رسید

بر اساس داده‌های برخی از صرافی‌ها، در 14 ژانویه سود باز جمع‌آوری شده در معاملات آتی بیتکوین از 13 میلیارد دلار فراتر رفت.

تراکم علاقه و اشتیاق به معاملات آتی بیتکوین در روز شنبه و در 14 ژانویه به بالاترین رکورد خود دست یافت.

همچنین بر اساس داده‌های بازار اسکیو آنالیتکس، که 12 مبادلات آتی رمزارزها را بررسی می‌کند، نتیجه حاکی از این بود که روز گذشته کل سود جمع شده از 13 میلیارد دلار فراتر رفته است.

لازم به ذکر است، بزرگترین بازار برای آینده بیتکوین و مبادلات آتی آن، سی‌ام‌ای (تقریبا 2.4 میلیارد دلار) و بعد از آن، اوککس (با 2.2 میلیارد دلار) و بایننس (با 2 میلیارد دلار) می‌باشند. مابقی مبادلات عبارتند از: بیتفینکس، باکت، بیتمکس، بایبیت، کوینفلکس، دریبیت و کراکن.

لازم به ذکر است، بهره باز نشان‌دهنده تعداد قراردادهایی است که در انتظار تسویه هستند. از این بهره جهت اطلاع از تعداد علاقه‌مندان استفاده می‌شود. درعوض، سود بازجمع شده، همان چیزی است که اسکیو با آن سروکار دارد و آن را دنبال می‌کند.

جالب است بدانید، معاملات آتی بیتکوین به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا در مورد قیمت آینده آن شرط‌بندی کنند. معامله‌گران و بازرگانان قراردادی را به منظور خرید یا فروش بیتکوین با قیمت مشخص در یک زمان خاص در آینده، منعقد می‌کنند. به عنوان مثال، اگر خریدار گمان ببرد که در آینده قیمت‌ها به طرز عجیبی افزایش خواهند یافت اما او می‌تواند با نرخ امروز که قرارداد منعقد کرده، خریداری نماید باعث حس رضایت در او می‌شود.

این درحالی است که یک سرمایه‌گذار شخصی با خرید مقداری بیتکوین می‌تواند بر روی قیمت این ارز دیجیتالی شرط‌بندی کند و یا در مورد نزولی یا صعودی بودن بازار آن حدس و گمان‌هایی بزند. در اینجا باید اضافه کنیم که برای مبتدیان، نیازی به نگهداری ارزهای رمزنگاری شده نیست و علاوه بر این اکثر قراردادهای آتی به صورت نقدی تسویه می‌شوند که این امر حاکی از این می‌باشد که بیتکوین عوض نمی‌شود فقط معادل با دلار است.

ارسال نظر