قیمت بیت کوین امروز 18 دی 1400

بیت‌کوین و اکثر آلت‌کوین‌های بازار به سطوح حمایتی اصلی خود سقوط کرده‌اند که می‌تواند نشانه اولیه یک جهش پس از اشباع فروش باشد.

قیمت بیت کوین امروز 18 دی 1400

قیمت بیت کوین امروز 18 دی 1400

بیت‌کوین و بازارهای سهام آمریکا در روز 5 ژانویه به‌شدت سقوط کردند. این ریزش را می‌توان واکنش منفی به صورت‌جلسه نشست دسامبر FOMC فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نسبت داد. اعضای این نشست انتظار دارند کاهش ترازنامه، پس از شروع افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اوایل سال 2022 آغاز شود.

اتفاق دیگری که بر احساسات منفی بازار افزود، تعطیلی دومین هاب بزرگ استخراج بیت‌کوین در قزاقستان بود. اینترنت این منطقه در پی اعتراضات گسترده شهروندان قطع شد. قطعی اینترنت این مجموعه موجب کاهش 13.4 درصدی در هش‌ریت کلی شبکه بیت‌کوین از 205 پتاهش در ثانیه (PH/s) به 177 هزار پتاهش بر ثانیه شد.

به گفته مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل هلدینگ گلکسی دیجیتال، کاهش فعلی با حجم کم بوده و او معتقد است که بازارها در چند روز آینده نوسان خواهند داشت. نووگراتز معتقد است که حجم عظیمی از «تقاضای نهادی» هنوز منتظرند و دست‌به‌کار نشده‌اند. او انتظار دارد بیت‌کوین در منطقه 40 الی 38 هزار دلار به کف قیمت برسد.

آیا بیت‌کوین همچنان با فروش عظیم مواجه می‌شود یا از سطوح حمایت قوی جهش خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال را می‌توانیم در نمودار قیمت بیت کوین بررسی کنیم.

تحلیل نمودار قیمت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین نمودار روزانه قیمت بیت کوین امروز 18 دی

روند قیمت محدوده‌ای بیت‌کوین در روز 5 ژانویه، هنگامی که فروشندگان موفق شدند قیمت را به زیر سطح حمایت قوی 45،456 دلاری برسانند، به سمت منفی روانه شد.

تلاش اندکی برای دفاع از سطح حمایت 42،500 دلاری در 6 ژانویه انجام شد، اما فروش پایدار قیمت را به سطح حمایت بعدی در 39،600 دلار نزدیک کرد. این ریزش، واگرایی مثبتی را که در شاخص قدرت نسبی (RSI) شکل گرفته بود، باطل کرده است.

میانگین‌های متحرک نزولی و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع فروش نشان می‌دهد که فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند. اگر فروشندگان موفق شوند قیمت را به زیر سطح 39،600 دلار برسانند، جفت ارز بیت کوین - تتر می‌تواند تا 30 هزار دلار نیز سقوط کند.

در عوض، اگر قیمت از سطح 39،600 دلار بازگردد، خریداران دوباره سعی خواهند کرد این جفت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) (46،811 دلار) برسانند. چنین حرکتی، اولین نشانه از پایان روند نزولی خواهد بود.

در صورتی که کندل روزانه قیمت بیت کوین بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) (50،610) دلار بسته شود، می‌توانیم انتظار آغاز روند صعودی را داشته باشیم.

ارسال نظر