قیمت بیت کوین امروز 24 مهر 1400

امید به تأیید شدن صندوق ETF بیت کوین باعث رشد چشمگیر این ارز دیجیتال و سایر آلت کوین‌ها شد.

قیمت بیت کوین امروز 24 مهر 1400

قیمت بیت کوین امروز 24 مهر 1400

شب گذشته قیمت بیت کوین برای اولین بار از 18 آوریل در به چند قدمی 63 هزار دلار رسید. این افزایش قیمت به اسناد مشاهده شده که تأیید شدن صندوق ETF بیت کوین را توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد، نسبت داده شده است.

اسناد رو شده نشان می‌دهند که این سازمان به‌احتمال بسیار قوی قرار است صندوق ETF بیت کوین Valkyrie را برای درج شدن در بورس Nasdaq تأیید کند.

بیشتر بخوانید: آغاز معاملات صندوق ETF بیت کوین پرو شرز از روز دوشنبه

تحلیلگران اشاره کردند که پیش از تأیید شدن اولین صندوق ETF آمریکایی طلا در سال 2004، قیمت این فلز گران‌بها شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بود. پس از تأیید شدن نیز روند صعودی طلا ادامه پیدا کرد و قیمت آن بیش از 300 درصد افزایش یافت.

شباهت‌های بیت کوین و طلا به‌عنوان دارایی‌های ذخیره ارزش موجب پیدایش هیجان زیادی در میان فعالان بازار شده است.

آیا بیت کوین این روند رشد را ادامه خواهد و موجب رشد آلت کوین‌های بازار خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را می‌توانیم در نمودار قیمت بیت کوین بیابیم.

تحلیل نمودار قیمت بیت کوین

در روز 24 اکتبر بیت کوین یک شمع دوجی را نمودار روزانه ثبت کرد که نشان‌دهنده عدم قطعیت در میان خریداران و فروشندگان در سطوح بیش از 58 هزار دلار بود. این عدم قطعیت به‌سوی رشد هدایت شد و روند صعودی ادامه یافت.

نمودار قیمت بیت کوین نمودار 1 روزه قیمت بیت کوین 24 مهر 1400

میانگین متحرک 20 روزه (52،868 دلار) به سمت بالا می‌رود و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در سطوح اشباع خرید است که نشانه می‌دهد خریداران کنترل بازار را در دست دارند. البته عبور از رکورد 64،854 دلاری قیمت بیت کوین ممکن است دشواری‌هایی را برای ادامه این روند ایجاد کند.

اگر بیت کوین در عبور از این سطح مقاومت شکست بخورد، اولین سطح حمایتی که باید به آن توجه کرد، میانگین متحرک 20 روزه است.

درصورتی‌که پس از کاهش قیمت به سطح میانگین متحرک 20 روزه، شاهد یک برگشت قوی و دوباره جان گرفتن خریداران باشیم، می‌توان برداشت کرد که انتظارات بازار هنوز صعودی است و مبادله‌گران این کاهش قیمت را فرصتی برای خرید می‌دانند.

این اتفاق احتمال ادامه روند و نزدیک شدن به هدف 75 هزاردلاری را افزایش خواهد داد. اولین نشانه ضعف نیز کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک 20 روزه خواهد بود که می‌توان درها را برای ریزش بیشتر تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (48،514 دلار) باز کند.

ارسال نظر