قیمت بیت کوین امروز 25 دی 1400

در روزهای اخیر شاهد خرید سنگین در افت قیمت‌ها و حجم بالای فروش پس از هر رشدی بودیم که نشانه‌ای برای محدوده‌ای شدن بیت کوین در کوتاه‌مدت است.

قیمت بیت کوین امروز 25 دی 1400

قیمت بیت کوین امروز 25 دی 1400

بیت کوین و اکثر آلت کوین‌های اصلی با فروش در سطوح بالاتر و خرید در نزول مواجه هستند که نشان‌دهنده احتمال تشکیل محدوده است.

شرکت تحلیل بلاک چین Whalemap ادعا کرد که بازپس‌گیری سطح 46،500 دلاری نشانه معکوس شدن روند قیمت بیت کوین خواهد بود؛ زیرا خرید عمده و انباشت قبلی 90 هزار بیت کوین در این سطح بوده است.

شرکت Fidelity Digital Assets نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرد که انباشت عظیم بیت کوین توسط استخراج‌گران نشان می‌دهد که دوره رشد بیت کوین هنوز به پایان نرسیده است. در ادامه این گزارش آمده است که کشورهای بیشتری ممکن است در سال 2022 بیت کوین خریداری کنند و شاید حتی شاهد خرید بیت کوین توسط یک بانک مرکزی نیز باشیم.

گویدو بیولر (Guido Buehler)، مدیرعامل بانک SEBA مستقر در سوئیس در مصاحبه اخیر خود گفت که اگر فروشنده مناسب و مقررات لازم وجود داشته باشد، صندوق‌های دارایی در SEBA ممکن است در زمان مناسب در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. بیولر چشم‌اندازی صعودی را برای بیت کوین به تصویر کشید و اظهار داشت که افزایش قیمت تا 75 هزار دلار امکان‌پذیر است.

بیشتر بدانید: بهترین ارزهای دیجیتال سال 2021 | مروری بر بازار رمزارزها

آیا روند قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت محدوده‌ای خواهد شد یا شاهد خروج از کانال‌های تشکیل شده خواهیم بود؟ پاسخ این سؤال را می‌توانیم در تحلیل نمودار قیمت بیت کوین بررسی کنیم.

تحلیل نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین امروز 25 دی 1400 نمودار یک روزه قیمت بیت کوین 25 دی 1400

بیت کوین در روز 13 ژانویه سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) (44،681 دلار) را از دست داد که نشان می‌دهد فروشندگان پس از هر افزایش قیمت کوچکی دارایی‌های خود را نقد می‌کنند. فروشندگان اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سطح حمایت قوی در 39،600 دلار برسانند.

هر دو میانگین متحرک ساده 50 روزه و نمایی 20 روزه، به سمت پایین شیب دارند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده منفی قرار دارد که نشان می‌دهد آسان‌ترین مسیر برای بیت کوین به سمت نزول است.

اگر فروشندگان در ریزش قیمت موفق شوند و بتوانند آن را در زیر 39،600 دلار حفظ کنند، ریزش جفت ارز بیت کوین - تتر می‌تواند تا 30 هزار دلار نیز ادامه پیدا کند.

بااین‌حال، بعید است که خریداران به‌راحتی در سطح 39،600 دلار تسلیم شوند. بازگشت قوی از سطح فعلی یا از 39،600 دلار نشان‌دهنده انباشت در سطوح پایین‌تر است؛ بنابراین این جفت ارز می‌تواند برای چند روز در محدوده‌ای بین 39،600 تا 45،456 دلار تثبیت شود.

شکسته شدن سطح مقاومت 45،456 دلار اولین نشانه برای پایان اصلاح خواهد بود. در این صورت بیت کوین می‌تواند حرکت صعودی خود را به‌سوی 52 هزار دلار آغاز کند.

ارسال نظر