مایکرواستراتژی ۱۵ میلیون دلار دیگر بیتکوین خرید

رسانه کلیک - مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، به‌صورت رسمی اعلام کرد که شرکتش ۱۵ میلیون دلار دیگر بیتکوین خریده است.

مایکرواستراتژی ۱۵ میلیون دلار دیگر بیتکوین خرید

به گزارش کوین تلگراف، این اقدام مایکرواستراتژی نشان از تداوم استراتژی میانگین کم کردن در خرید بیتکوین دارد. با اعلام این خبر در روز دوشنبه، به نظر نمی‌رسد که سیاست مایکرواستراتژی در خرید بیتکوین تغییر کرده باشد و این شرکت همچنان با قدرت در حال خرید این ارز دیجیتال است.

این خرید به‌صورت نقدی بوده است و مایکرواستراتژی با میانگین ۴۵,۷۱۰ دلار، حدود ۱۵ میلیون دلار بیتکوین خریده است.

با احتساب خرید اخیر، دارایی‌های بیتکوین مایکرواستراتژی به ۹۰,۸۵۹ واحد رسیده است. ارزش این میزان بیتکوین در حال حاضر ۴.۳ میلیارد دلار است. استراتژی این شرکت در خرید بیتکوین میانگین کم کردن است؛ مایکل سیلور در توییت اخیر خود عنوان کرد که میانگین قیمت خرید بیتکوین مایکرواستراتژی ۲۴,۰۶۳ دلار به ازای هر واحد بیتکوین است.

این شرکت اوت سال گذشته میلادی (۱۱ مرداد) اولین بار با پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار، ۲۱,۴۵۴ واحد بیتکوین خرید. از آن زمان و تا پایان سال ۲۰۲۰، مایکرواستراتژی به خرید بیتکوین ادامه داد. در این بازه ۷۰,۰۰۰ واحد بیتکوین به حساب‌های مایکرواستراتژی سرازیر شد.

ماه فوریه (بهمن)، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد ۹۰۰ میلیون دلار برای خرید بیتکوین سرمایه جذب کند. این عدد چهارشنبه گذشته به ۱ میلیارد دلار رسید و مایکرواستراتژی ۱۹,۴۵۲ واحد بیتکوین خرید.

در مجموع، این شرکت ۲.۱۸ میلیارد دلار برای خرید بیتکوین پرداخت کرده است. با توجه به قیمت بیتکوین در زمان نگارش این خبر، اگر مایکرواستراتژی تصمیم به فروش ارزهای خود بگیرد، بیش از ۲ میلیارد دلار در عرض ۵ ماه سود خواهد کرد؛ این در حالی است که به نظر نمی‌رسد این شرکت به این زودی‌ها به‌دنبال فروش سرمایه‌های خود باشد.

سیلور پیش‌تر اعلام کرده بود که خرید بیت کوین یکی از اهداف شرکت مایکرواستراتژی در کنار توسعه تجارت نرم‌افزار تحلیلی این شرکت است.

ارسال نظر