مهاجرت و کسب شهروندی السالوادور با سرمایه‌گذاری بیت کوین

رئیس‌جمهور بیت کوین دوست السالوادور، نجیب ابوکیله اخیرا طرحی را به کنگره این کشور ارسال کرده که امکان اخذ وضعیت شهروندی را برای مهاجرانی که بیت کوین در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، فراهم خواهد کرد.

مهاجرت و کسب شهروندی السالوادور با سرمایه‌گذاری بیت کوین

نجیب ابوکیله رئیس جمهور السالوادور از طرح خود برای ارائه شهروندی به سرمایه‌گذاران خارجی رونمایی کرد. او همچنین پیشنهاد ۵۲ تغییر قانونی را به منظور کاهش بروکراسی و خطوط قرمز برای تبدیل شدن این کشور به پناهگاه آزادی را به کنگره ارائه کرد.

او اعلام کرد در حالی که جهان در حال سقوط به سمت خودکامگی است هدفش از این تغییرات ایجاد آزادی برای مردم السالوادور است. رئیس‌جمهور السالوادور به دلیل پذیرش بیت کوین به عنوان پول رسمی کشورش به یک چهره بحث‌برانگیز در حوزه رمزارزها تبدیل شده است. با این حال بسیاری از مقامات به دنبال آن هستند که مانع ادامه سیاستگذاری‌های او برای پذیرش بیت‌کوین شوند.

اخیرا گروهی از سناتورها یک لایحه دوحزبی را پیشنهاد کردند. این سناتورها به دنبال ایجاد قانونی برای کاهش خطرات ناشی از سیاست‌های بیت کوین السالوادور برای اقتصاد آمریکا هستند. همانطور که بسیاری انتظار داشتند، ابوکیله به این لایحه واکنشی نشان نداد و گفت که کشورش یک ملت آزاد و مستقل است که باید به استقلال آن احترام گذاشت.

از زمان پذیرش بیت کوین، با وجود اینکه تولید ناخالص داخلی السالوادور با رشد مواجه شده، ابوکیله زیر تیغ انتقاد قرار گرفته است. اکنون او قصد دارد که با ارائه شهروندی، سرمایه‌گذاران جدیدی را برای زندگی در کشورش جذب کند. با وجود این، ابوکیله هنوز به طور شفاف مشخص نکرده که شرایط سرمایه‌گذاران واجد شرایط آیا ارتباطی با فضای رمزارزها دارد یا خیر.

تلاش‌های ابوکیله برای پذیرش بیت کوین

تلاش ابوکیله برای پیشنهاد شهروندی به سرمایه‌گذاران به دنبال تصمیمات مشابه کشورهای مالت و ترکیه بوده است. این یک استراتژی منحصر به فرد برای تقویت رشد اقتصادی از طریق بهبود بهره‌وری به کمک سرمایه‌گذاران خارجی است.

سپتامبر ۲۰۲۱، رئیس‌جمهور ابوکیله طرح پذیرش بیت کوین به عنوان واحد پول قانونی را با حمایت عده زیادی از قانون‌گذاران آغاز کرد. این کشور همچنین یک کیف پول دولتی به نام چیوو به کاربران معرفی کرد. در حالی که السالوادور از سرمایه‌گذاری خود روی بیت‌کوین ضرر کرده است اما ابوکیله همچنان قانونگذاران را متقاعد می‌کند که در زمان‌های ریزش بیت کوین بیشتری بخرند.

در ژانویه ۲۰۲۲، السالوادور ۱۵ میلیون دلار دیگر بیت کوین به دارایی‌های خود اضافه کرد تا از زمستان رمزارزها سود ببرد. حالا دولت در مجموع ۱۸۰۱ بیت کوین دارد و یکی از بزرگترین نهنگ‌های بیت کوین به حساب می‌آید.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر