موجودی بیت کوین صرافی‌ها به کمترین میزان سه سال گذشته رسیده است

داده‌های اخیر حاکی از آن است که نقدینگی بیت کوین موجود در صرافی‌ها به حدود 11 درصد از کل عرضه بیت کوین کاهش یافته که کمترین میزان در سه سال گذشته است.

موجودی بیت کوین صرافی‌ها به کمترین میزان سه سال گذشته رسیده است

طبق داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین سانتیمنت (Santiment)، سرمایه‌گذاران در روزهای اخیر دارایی‌های بیت کوین خود را از صرافی‌های ارز دیجیتال خارج کرده و تنها ۱۰.۸۷ درصد از موجودی در گردش بیت کوین در صرافی‌ها باقی مانده است. این میزان آخرین بار در دسامبر سال 2018، در بحبوحه رکورد رمزارزها مشاهده شد.

سانتیمنت اطلاع داد که با خروج ارزهای دیجیتال اصلی از صرافی‌ها، ریسک هرگونه فروش عمده کمتر می‌شود. این شرکت کاهش دارایی صرافی‌ها را به افت 4.5 درصدی قیمت بیت کوین از 43،863 دلار به 41،928 دلار در پی افزایش تنش‌های روز جمعه میان روسیه و اوکراین نسبت داد.

کارشناسان آمریکایی و دیگر کشورهای غربی معتقدند که روسیه برای جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو، به احتمال زیاد جنگی را علیه این کشور آغاز خواهد کرد. به همین دلیل تعداد زیادی از یگان‌های جنگی خود را در نزدیکی مرز اوکراین در چندین مکان استراتژیک متمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید: سقوط قیمت رمزارزها هم‌زمان با بالاگرفتن تنش میان روسیه و اوکراین

سانتیمنت تاکید کرده است که این نوسانات به غیر از بیت کوین و دیگر رمزارزها، بازارهای سهام را نیز تحت تاثیر قرار داده است و تا زمانی که گمانه زنی‌ها درباره این موضوع ادامه داشته باشد، باید انتظار نوسانات بیشتری را داشته باشیم.

در هنگام نوشتن این مطلب، بیت کوین به قیمت 42،274 دلار مبادله می‌شود و ارزش بازار آن 801.5 میلیارد دلار است.

ارسال نظر