وارن بافت 1 میلیارد دلار در شرکت حامی بیت کوین نوبانک سرمایه‌گذاری کرد

پیشگوی اوماها، وارن بافت اکنون در پرتفوی خود سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و غیرمستقیم بیشتری در رمزارزها دارد.

وارن بافت 1 میلیارد دلار در شرکت حامی بیت کوین نوبانک سرمایه‌گذاری کرد

شرکت برکشیر هاتاوی (Berkshire Hathaway) برای سرمایه‌گذاری در شرکت فین‌تک (Fintech) برزیلی نوبانک (Nubank)، مقدار زیادی از سهام ویزا و مسترکارت خود را فروخت.

این شرکت سرمایه‌گذاری در پرونده‌های اوراق بهادار روز 14 فوریه خود، اعلام کرد که در سه ماه آخر سال 2021، 1 میلیارد دلار سهام Nubank را خریداری کرده است. از سوی دیگر، برکشیر هاتاوی به ترتیب 1.8 میلیارد دلار و 1.3 میلیارد دلار سهام ویزا و مسترکارت خود را به فروش رساند.

به‌این‌ترتیب، واضح است که وارن بافت پتانسیل خاصی برای رقبای فین‌تک شرکت‌های اعتباری قائل است.

وارن بافت که به لقب «پیشگوی اوماها» مشهور است، برای رویکرد محتاطانه خود به سرمایه‌گذاری، به‌ویژه در داغ‌ترین بخش‌های بازار مانند فین‌تک، شناخته می‌شود. این سرمایه‌گذار باتجربه، همواره از راه‌حل‌های مالی غیرمتمرکز در حال ظهور مانند بیت کوین انتقاد کرده و آن‌ها را دارایی‌هایی که «هیچ چیزی ایجاد نمی‌کنند» خوانده است.

سهام جدید برکشیر در Nubank نشان می‌دهد که بافت به‌تازگی در مورد فین‌تک کمی نرم‌تر شده است. به طور دقیق، برکشیر هاتاوی در ماه ژوئن سال گذشته 500 میلیون دلار در این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده است. سود برکشیر در این سرمایه‌گذاری تا دسامبر سال 2021 سرمایه‌گذاری به 150 میلیون دلار رسیده بود. در همان زمان سهام نوبانک در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) عرضه شد.

تاکنون، بافت هیچ علائمی از قصد فروش سهام Nubank خود را نشان نداده است.

درحالی‌که بافت ممکن است به طور مستقیم در بیت کوین سرمایه‌گذاری نکند، شرکت‌هایی که او در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است وارد حوزه رمزارزها شده‌اند و او را به طور غیرمستقیم در معرض بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قرار داده‌اند.

حتی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم او در این حوزه، می‌تواند احساسات مثبت را افزایش دهد و سرمایه‌گذاران بیشتری را به این فضا راهی کند.

ارسال نظر