پاداش 2 میلیون دلاری برای هکری که 80 میلیون دلار از Qubit دزدیده است!

پس از سرقت 80 میلیون دلاری از پلتفرم دیفای کیوبیت (Qubit)، به امید اینکه این هکر دارایی‌های دزدیده شده را به پلتفرم بازگرداند، این مجموعه 2 میلیون دلار پاداش برای هکر در نظر گرفته است.

پاداش 2 میلیون دلاری برای هکری که 80 میلیون دلار از Qubit دزدیده است!

این هفته بازهم شاهد یک سوءاستفاده از امنیت ضعیف یک پلتفرم رمزارزی بودیم، اما داستان این هک کمی متفاوت است. شرکت تازه‌کار کیوبیت با توسل به وجدان سارقان پاداشی را در نظر گرفته و بازگرداندن دارایی‌های خود را درخواست کرده است.

مجموعه کیوبیت پلتفرمی است که وام‌دهی و استقراض غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد. جمعه گذشته، کوبیت اعلام کرد که یکی از پروتکل‌های آن در راه‌های ناخواسته مورد سوءاستفاده قرار گرفته و در نتیجه مهاجمان توانستند 80 میلیون دلار از دارایی رمزارزی را سرقت کنند.

ازآنجاکه این هک از پروتکل‌های کوبیت استفاده کرده، به نظر می‌رسد که ردی در بلاک چین باقی‌مانده باشد.

یکی از اقدامات کیوبیت کمک به قربانیان با ایجاد یک وب‌سایت است که در آن می‌توانند سوابق دزدیده شدن دارایی‌های خود را برای ارائه به پلیس دریافت کنند.

یکی دیگر اقدامات این شرکت، پیشنهاد پاداشی 2 میلیون دلاری است، در شرایطی که هکر 80 میلیون دلار رمزارز به سرقت رفته را بازگرداند.

در ازای آن، این شرکت به هکر افتخار به ثمر رساندن بالاترین پاداش یافتن نقص (Bug bounty) و فرصتی برای آسوده کردن وجدان خود را ارائه می‌دهد.

کیوبیت همچنین در توییتی اعلام کرده است که برای ردیابی مجرم کمک گرفته است.

با درنظرگرفتن تهدید کارشناسان امنیتی و شواهدی که کیوبیت پیدا کرده است، غیرممکن نیست که این هکر دریافت 2 میلیون دلار پول نقد پاک را به پیچیدگی‌های تبدیل 80 میلیون دلار دارایی رمزارزی به سرقت رفته و پرخطر، ترجیح دهد.

کیوبیت همچنین اعلام کرده است که درصورتی‌که شرایط ارائه شده باب میل هکر نباشد، امکان مذاکره نیز وجود خواهد داشت. این شرکت به هکر خاطرنشان کرد که مبالغ ازدست‌رفته، دارایی مردم عادی است و درصورتی‌که دارایی‌ها را بازنگرداند، به زندگی افراد زیادی صدمه خواهد زد.

در دنیای ارزهای دیجیتال، این اتفاق بی‌سابقه نبوده و قبلا نیز اتفاق افتاده است. پس از سرقت 600 میلیون دلاری Poly Network، هکرها دارایی‌های سرقت شده را به صاحبان آن بازگرداندند، اما این افراد ادعا داشتند که از ابتدا قصد دزدی نداشتند.

هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که هکرها در این مورد دزد نباشند. با همه این اوصاف، 78 میلیون دلار پول زیادی است، به‌خصوص باتوجه‌به اینکه این هکر نمی‌تواند از دریافت پاداش وعده‌داده‌شده اطمینان حاصل کند.

ارسال نظر