پلتفرم Deus Finance هک شد

Deus Finance هک شدن و سوءاستفاده از قرارداد هوشمند وام‌دهی را تأیید کرد و مدیرعامل این شرکت نیز سریعا مراحل جبران خسارت را آغاز کرد.

پلتفرم Deus Finance هک شد

بازار دیفای Deus Finanace امروز قربانی یک سوءاستفاده بود که ازدست‌دادن 3 میلیون دلار ارز دیجیتال دای و اتریوم را برایشان به همراه داشت.

شرکت تحلیل امنیت بلاک چین PeckShield در توییتر علت و نحوه سرقت رمزارزها را توضیح داد. هکرها موفق شدند از سیستم وام فوری (Flash loan) این پلتفرم سوءاستفاده کنند و دارایی‌های کاربران را به سرقت ببرند.

Peckshield همچنین نشان داد که هکرها توانستند 200 هزار توکن دای و 1101.8 اتر را خارج کنند. این شرکت همچنین اعلام کرد که مبلغ کل دارایی‌هایی به سرقت رفته می‌تواند از تخمین اولیه 3 میلیون دلاری کمتر باشد.

هکرهای این حمله سپس ارزهای به سرقت رفته را با استفاده از ابزار پخش کردن Tornado Cash پروتکل Multichain جابه‌جا و رد آن‌ها را ناپدید کنند.

Deus Finance زیرساخت‌های Defi را برای تولید ابزارهای مالی مانند سیستم‌های معاملاتی مصنوعی سهام، قراردادهای اختیار معامله و معاملات آتی، فراهم می‌کند.

لافایت تابور (Lafayette Tabor)، مدیرعامل شرکت پروتکل Deus برنامه جبران خسارت این پلتفرم به کاربران را در توییتر اعلام کرد. او اشاره که توسعه دهندگان یک قرارداد جدید ایجاد می‌کنند که در آن کاربران قربانی قادر خواهند بود وام‌های خود را بازپرداخت کنند.

این تنها هک و سرقت ارزهای دیجیتال در سال 2022 نبود. ماه گذشته نیز پلتفرم دیفای کیوبیت (Qubit) قربانی یک حمله شد و حدود 80 میلیون دلار از دست داد. مسئولان این پلتفرم در تلاش برای بازگرداندن مبالغ دزدیده شده، سعی به استفاده از وجدان هکر کرده و اعلام کردند که پاداش 2 میلیون دلاری را برای این هکر در نظر گرفته‌اند.

آن‌ها همچنین در پیشنهاد خود گفتند که در صورت بازگرداندن کامل دارایی‌ها، این سرقت را امری برای پیداکردن مشکل سیستم محسوب می‌کنند و آن 2 میلیون دلار نیز به‌عنوان پاداش یافتن نقص پرداخت خواهند کرد. هکر کیوبیت تا کنون این پیشنهاد را قبول نکرده است.

شاید برایتان جالب باشد: بزرگترین سرقت های ارز دیجیتال تاریخ

ارسال نظر