چگونه نرم‌افزار انطباق، تقلب و پولشویی مرتبط با بازار رمزارز را تشخیص می‌دهد

رسانه کلیک- طی 12 ماه اخیر بازار رمزارز رشد کرده‌اند و همزمان با این اتفاق میزان دزدی و هک نیز افزایش یافته است. از این رو باید تلاش کرد تا میزان دزدی‌ها کاهش یابد.

چگونه نرم‌افزار انطباق، تقلب و پولشویی مرتبط با بازار رمزارز را تشخیص می‌دهد

همزمان با رشد و شکوفایی بازارهای رمزارز و ورود آن‌ها به زندگیمان به عنوان بخش مالی، فناوری تشخیص تقلب و پولشویی دارایی‌های رمزارزها بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است.

خوشبختانه، بازار ارزهای دیجیتالی در طی 12 ماه گذشته رونق چشمگیری یافته است. در حالی که این بازار در سال 2019 با کل سرمایه 200 میلیارد دلاری شروع شد، اما انفجار ارزش بیتکوین که منجر به افزایش 5 برابری این ارز شد در سال 2020 اتفاق افتاد و طبق گزارش کوین مارکت، در حال حاضر ارزش دارایی‌های ارز دیجیتال به مبلغ 1 تریلیون دلار می‌باشد به عبارتی دیگر، دارایی‌های ارزهای دیجیتال به طور کلی 1 تریلیون دلار ارزش دارند.

اگرچه بخش بازار ارزهای رمزنگاری شده به رشد و شکوفایی خود ادامه می‌دهند و اخیرا نیز به رشد خوبی دست یافته‌اند، جرم‌های مربوط به این رمزارزها نیز نظیر دزدی، هک کردن و غیره افزایش یافته است. در سال 2019 حدود 3.8 میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی به دلیل کلاهبرداری و هک از بین رفت. جالب است بدانید، این رقم در سال 2020 به 4.9 میلیارد دلار افزایش یافت.

لازم به ذکر است، کلاهبرداری، پولشویی و مشکلاتی از این قبیل موضوعاتی نیستند که فقط منحصر به دارایی‌های رمزارز باشند و هرسیستم مالی باید اقداماتی امنیتی انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که مورد حمله، کلاهبرداری و یا استفاده غیرقانونی از زیرساخت‌های آن، واقع نشده است. اما در حال حاضر افراد در سراسر جهان در تلاش هستند تا اقدامات امنیتی خود را مقابل مجرمان افزایش دهند. این تلاش‌ها نتیجه مطلوبی بر روی بازار رمزارزها داشت و باعث کاهش میزان هک و دزدی شد.

همچنین، طی ماه‌های اخیر پوشش‌های خبری رمزارزها به طرز چشمگیری افزایش یافته و دزدی کم شده است. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که می‌توانند از طریق آن‌ها امنیت بازار را افزایش داده و از فعالیت‌های خود محافظت کنند و در این روند، به نفع مصرف‌کنندگان خود کار کنند و منجر به افزایش رضایت آن‌ها شوند.

ارسال نظر