استفاده کارتل‌های مواد مخدر مکزیک از بیت کوین درحال افزایش است

اداره مواد مخدر و جرائم سازمان ملل (UNODC) گزارش داد که استفاده کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی و کلمبیایی از بیت کوین بیشتر شده است.

استفاده کارتل‌های مواد مخدر مکزیک از بیت کوین درحال افزایش است

کارتل‌های موادمخدر مکزیک از بیت‌کوین استفاده می‌کنند

با وجود مزیت‌های مختلف و طرف‌داران متعدد، رمزارزها مخالفان خود را نیز دارند. مخالفان ارزهای دیجیتال اغلب ادعا می‌کنند که جنایتکاران از بیت کوین و آلت کوین‌ها در فعالیت‌های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، پول‌شویی، تأمین مالی تروریسم و ​​غیره استفاده می‌کنند.

اداره مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد (UNODC) در آخرین گزارش خود نشان داد که دارایی‌های دیجیتال به یک ابزار مالی جذاب برای برخی از کارتل‌های مکزیک و کلمبیا تبدیل شده‌اند.

این آژانس نحوه به‌کارگیری بیت کوین توسط مجرمان را توضیح داد. ابتدا، درآمد مواد مخدر به تراکنش‌های کوچک تقسیم می‌شود تا از کنترل جلوگیری شود. سپس کارتل‌ها مقدار کمی از بیت کوین را با آن خریداری می‌کنند تا منشأ پول مبهم شود و آن‌ها بتوانند پول را به همکاران خود در سراسر جهان پرداخت کنند.

برخی از سازمان‌های جنایتکار ذکر شده شامل کارتل نسل جدید Jalisco و کارتل Sinaloa هستند. کارتل Sinaloa یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های قاچاق مواد مخدر در جهان است. این کارتل برای چندین دهه توسط ال چاپو مشهور که در حال حاضر در زندان فدرال آمریکا است، اداره می‌شد.

سازمان ملل متحد همچنین گفت که هر دو گروه مکزیکی و کلمبیایی، به دلیل «ناشناس بودن و سرعت تراکنش‌ها» به رمزارزها روی آورده‌اند.

اگرچه، شایان‌ذکر است که بلاک چین بیت کوین کاملا شفاف است و تمام معاملات در دفتر کل توزیع‌شده ثبت می‌شوند. به همین ترتیب، هرکسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند تراکنش‌ها را مشاهده کند.

بااین‌حال، طبیعت بیت کوین آن را یک ابزار بسیار مشکوک برای کسانی که سعی در تسهیل معاملات مالی غیرقانونی دارند، تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، پول نقد بیشترین استفاده را به‌عنوان روش پرداخت در امور غیرقانونی و جنایت‌کارانه دارد.

جالب است بخوانید: اتهامات فساد مالی جاستین سان، بنیان‌گذار ترون

ارسال نظر