داده‌های گوگل از کاهش علاقه به متاورس و NFT خبر می‌دهد

بر اساس داده‌های گوگل ترندز (Google Trends)، تعداد جستارهای کلیدواژه‌های «متاورس» و «NFT» از ابتدای سال میلادی جاری روند نزولی داشته است.

داده‌های گوگل از کاهش علاقه به متاورس و NFT خبر می‌دهد

با اینکه تعداد جستجوهای واژه «Metaverse» در ماه‌های پایانی سال 2021 رشد فوق‌العاده داشت، به نظر می‌رسد که علاقه به این موضوع در ماه فوریه 2022 کاهش یافته است.

داده‌های گوگل ترندز 12 ماه گذشته نشان می‌دهد که جستجو کلیدواژه «Metaverse» در ماه‌های اکتبر تا دسامبر 2021 رونق گرفت، اما از ابتدای سال 2022 روند نزولی داشته است.

از سوی دیگر، علاوه بر متاورس، داده‌ها حاکی از آن است که جستجوهای کلیدواژه «NFT» نیز در سال جاری کاهش یافته است و کاهش آن بسیار شدیدتر از متاورس بوده است.داده‌های گوگل ترندز

در 12 ماه گذشته، کاربران ترکیه در رتبه‌بندی منطقه‌ای Google Trends برای کلیدواژه «Metaverse»، اول بوده‌اند. این کشور از چین و سنگاپور که به ترتیب رتبه دوم و سوم را در اختیار دارند، پیشی گرفته است. قبرس و لبنان نیز با اختلاف کمی در رده چهارم و پنجم بودند.

در همین حال، کشور سنگاپور نیز به طور پیوسته جایگاه اول را برای تعداد کل جستارهای کلیدواژه «NFT» در اختیار داشته است. در رده‌های بعدی نیز هنگ کنگ، چین، کانادا و فیلیپین قرار داشته‌اند.

در ماه دسامبر، جستجوی جهانی واژه NFT برای اولین‌بار از کریپتو (Crypto) فراتر رفت. به‌غیراز این، حجم معاملات ماهانه در بازار NFT اپن سی (OpenSea) نیز در ماه ژانویه رکورد زد. افزایش تعداد جستجو و حجم معاملات نشان می‌دهد که NFTها بالاخره توجه عموم مردم را جلب کرده‌اند.

رشد توکن‌های غیرمثلی در سال 2021 به مجموعه‌هایی که توسط سلبریتی‌های تأثیرگذار عرضه شده‌اند، نسبت داده شده است. افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ و گری واینرچاک نیز در رشد بی‌نظیر NFTها در سال گذشته تأثیر بسزایی داشتند.

ارسال نظر